سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عیدانه شبکه‌های رادیویی به مناسبت عید سعید فطر

شبکه‌های مختلف رادیویی به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر با تولید و پخش برنامه‌های متنوع به استقبال این روز می‌روند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ شبکه‌های مختلف رادیویی همزمان با فرا رسیدن عید سعید فطر با پخش مستقیم مراسم اقامه نماز و بیانات مقام معظم رهبری، نمایش‌های رادیویی، بررسی دستاورد‌های مختلف معنوی ماه مبارک رمضان، تبیین ابعاد مختلف عید سعید فطر و موارد متعدد دیگر، مخاطبان را در این جشن معنوی همراهی می‌کنند.

پخش زنده مراسم اقامه عید سعید فطر به امامت مقام معظم رهبری

شبکه‌های رادیویی ایران، تهران، جوان، معارف، قرآن و فرهنگ مراسم اقامه نماز عید سعید فطر به امامت مقام معظم رهبری را پخش می‌کنند.

رادیو ایران با پخش زنده سخنرانی و اقامه نماز مقام معظم رهبری به همراه اعزام گزارشگر، رادیو تهران با پوشش زنده و کامل مراسم و همچنین اعزام گزارشگر، رادیو معارف با پخش زنده سخنرانی و اقامه نماز مقام معظم رهبری، رادیو جوان با پخش زنده سخنرانی و اعزام گزارشگر، رادیو فرهنگ و رادیو قرآن نیز با اعزام گزارشگر این مراسم را منعکس می‌کنند.

سایر ویژه برنامه‌های شبکه‌های رادیویی در عید سعید فطر

رادیو قرآن برنامه‌های «راز آسمان» با موضوع استهلال ماه شوال و «قرآن و زندگی» با موضوع تزکیه و سی روز عبادت را پخش می‌کند.

رادیو نمایش در روز عید سعید فطر نمایش‌های رادیویی طنز «سوء تفاهم»، «کارت عروسی»، «سخنرانی مظفر»، «معمای پاستیل» و کتاب گویای داستان‌های کوتاه را به سمع مخاطبان می‌رساند.

رادیو فرهنگ برنامه «در سایه‌سار معطر طوبی» را با موضوع دستاورد‌های معنوی ماه مبارک رمضان و اعمال آیین‌های عید فطر در نقاط مختلف و نیز تشویق مردم به دید و بازدید عیدانه و پرداخت زکات فطریه را روی آنتن می‌برد.

رادیو ایران برنامه‌های «قنوت شکر» با محور پخش خطبه‌های نماز عید سعید فطر و بیانات مقام معظم رهبری، «جشن سپاس» با موضوع جشن عبودیت و بندگی به منظور شکرگزاری بابت یکماه روزه‌داری به درگاه خداوند متعال، طنز «صبح جمعه با شما» به منظور ایجاد فضای پرنشاط در ایام تعطیلات عید سعید فطر، «خوش سفر» با رویکرد سفر و نقاط دیدنی کشور در ایام تعطیلات عید سعید فطر و «فرهنگ مردم» با موضوع آ‌داب و رسوم و موسیقی‌های مربوط به اعیاد در گوشه و کنار ایران را پخش می‌کند.

رادیو گفتگو نیز در این ایام با برنامه‌های «برهان» درخصوص حقیقت عید فطر، «شیرینی و لبخند» با موضوع عید فطر و نقش آن در تحولات فردی و اجتماعی، «سفره نور» با هدف بررسی پیام‌های اجتماعی عید فطر، «ماه‌ترین ماه» با رویکرد تبیین نقش عید فطر در اتحاد میان مسلمانان و «شیرینی و لبخند» با محور بررسی کارکرد‌های اجتماعی ـ. سیاسی و دینی اعیاد مذهبی با شما همراه می‌شود.

رادیو معارف با برنامه‌های «بدرقه» با موضوع وداع با ماه مبارک رمضان، «جشن بندگی»، پخش زنده خطبه‌ها و نماز عید فطر مقام معظم رهبری و تبیین برکات ماه مبارک رمضان در زندگی فردی و اجتماعی و «شکرانه» با رویکرد شیوه‌های بهره‌برداری از برکات ماه مبارک رمضان عید سعید فطر را جشن می‌گیرد.

رادیو جوان ویژه برنامه نماز عید فطر (پخش سخنان مقام معظم رهبری)، و برنامه‌های «عید من» (جنگ تفریحی شاد با موضوع عید فطر)، «به رسم ارادت» (تعظیم و عبادت در ماه مبارک رمضان و پاداش آ‌ن)، «ماه سلام می‌کند» (برکات ماه مبارک رمضان و امتداد آن در طول سال)، «در مقام آفتاب» (برکات ماه مبارک رمضان) و «زیر دستان بارانی‌ات» (جنگ شاد ویژه عید فطر) با حضور حجت‌الاسلام طاهر رضی را تقدیم مخاطبان می‌کند.

همچنین رادیو سلامت با ویژه برنامه عصرگاهی «شکرانه» در روز‌های جمعه و شنبه به مناسبت عید سعید فطر شنونگان را همراهی می‌کند.

رادیو تهران ویژه برنامه «جشن ستایش» را به صورت زنده در روز عید سعید فطر پخش می‌کند.

پخش کامل مراسم اقامه نماز و بیانات مقام معظم رهبری، مصاحبه با سران و مسئولین حاضر در مصلی، اطلاع‌رسانی از شرائط ترافیکی قبل و بعد از مراسم نماز عید سعید فطر، حضور در سرای سالمندان و خیریه کهریزک به همراه بازیگران و برقراری ارتباط با شهرستان‌های استان تهران از آیتم‌های این برنامه است.

رادیو صبا نیز برنامه طنز «شکر پنیر» را در روز عید فطر به سمع مخاطبان می‌رساند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: رادیو ، عید فطر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.