سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عابدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

اجرای بیانیه اخیر اتحادیه اروپا برای محافظت از منافع شرکت‌ها در ایران قطعی نیست

عضو سابق کمسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکا و اروپا هنوز شریک و متحد اصلی یکدیگرند، نمی توان اجرای بیانیه اتحادیه اروپا برای محافظت از منافع شرکت‌ها در ایران را قطعی دانست.

محمدکریم عابدی عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بیانیه کمیسیون اروپا مبنی بر محافظت از منافع شرکت‌های اروپایی در ایران و به‌روز رسانی مقررات مسدودکننده فرامرزی آمریکا گفت: اتحادیه اروپا پس از خروج آمریکا از برجام نشان داد به دنبال حفظ جایگاه اقتصادی، سیاسی و ... خود در نظام بین‌الملل است.

وی گفت: این اتحادیه به خوبی می‌داند با سرمایه‌گذاری در ایران سود قابل توجهی بدست می‌آورد، از این رو تا حد امکان تلاش می‌کند از سرمایه‌گذاری شرکت‌های خود در ایران دفاع کند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: آقای ترامپ با خروج از برجام پرستیژ بین‌المللی خود را نزد نخبگان سیاسی و اقتصادی اروپا از دست داد و همچنین اقدامات اخیر آمریکا در راستای افزایش تعرفه‌های فولاد، آلومینیوم و ... فشارهای مالی زیادی را بر اروپا تحمیل کرد. بنابراین می‌توان امید داشت این بیانیه توسط اتحادیه اروپا در حمایت از برجام اجرایی شود.

وی در پایان افزود: علی‌رغم موارد گفته شده، باتوجه به اینکه اروپا همواره تحت فشار سیاست ها و تصمیم گیری هایی آمریکا است و اینکه هنوز شریک و متحد اصلی یکدیگرند، قطعا نمی توان گفت این بیانیه اجرایی می‌شود.

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.