سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خروج نیروهای سازمان ملل و صلیب سرخ از حدیده یمن

در پی افزایش نگرانی‌ها از تهاجم ائتلاف به سرکردگی عربستان، سازمان ملل و صلیب سرخ نیروهای خود را از شهر حدیده یمن خارج کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، به دنبال افزایش نگرانی‌ها از حمله ائتلاف به سرکردگی عربستان، سازمان ملل و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ کارکنان خود را از شهر حدیده یمن خارج کردند.

روز دوشنبه شورای امنیت سازمان ملل به منظور جلوگیری از وقوع حمله به شهر 600 هزار نفری حدیده و پیشگیری از وقوع یک فاجعه بشری، جلسه‌ای پشت درهای بسته تشکیل داد. آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل  اعلام کرد: «مذاکرات جدی درباره اوضاع این شهر صورت گرفته و امیدواریم که جلوگیری از وقوع درگیری در این شهر ممکن باشد».

سازمان ملل همچنین درباره مرگ یک سوم از جمعیت غیرنظامی این شهر، در صورت وقوع تهاجم ائتلاف عربی هشدار داد. ائتلاف عربی و نظامیان آمریکا مدعی هستند که این شهر تبدیل به محل قاچاق سلاح شده است.

 اگرچه دولت دونالد ترامپ روابط نزدیک خود با عربستان و امارات را گسترش داده است، بسیاری از اعضای کنگره این کشور و نیز دیپلمات‌های بین‌المللی این دو کشور را متهم به تشدید آنچه سازمان ملل آن را بدترین فاجعه انسانی نامید، کرده اند. 

یکی از نمایندگان دموکرات در این باره گفت: حمله به شهر حدیده این کشور را در فاجعه انسانی بیشتری فرو می‌برد. این نماینده دموکرات تاکید کرد که تنها واشنگتن، که سالانه ده‌ها میلیون دلار اسلحه را در اختیار عربستان سعودی و امارات قرار می‌دهد، می تواند جلوی چنین تهاجمی را بگیرد.

روابط نزدیک این دو کشور عربی با مقامات کاخ سفید سبب تشویق آنها به پیشبرد برنامه‌های خود از جمله جنگ در یمن  شده است. بیش از 75 درصد از جمعیت یمن  برای ادامه زندگی وابسته به کمک‌های غذایی بین‌المللی هستند. این در حالی است که هیچ نشانی از پایان جنگ در این کشور مشاهده نمی‌شود. شهر حدیده گذرگاه تقریبا 80 درصد از کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به یمن است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: یمن ، عربستان ، سازمان ملل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.