سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت احیا و گسترش فرهنگ اصیل و بومی صنایع دستی در جهرم

فرماندار ویژه شهرستان جهرم گفت: صنایع دستی در توسعه و اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، نقش مهمی دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علیرضا صحرائیان فرماندار ویژه شهرستان جهرم در جلسه حفظ احیاء و توسعه صنایع دستی، گفت: صنایع دستی از جایگاه ممتازی برخوردار بوده و لازمه حفظ و احیاء صنایع دستی کشور آموزش، ترویج و گسترش در زمینه تولید و همگانی شدن مصرف کالای صنایع دستی است که به تبع آن می‌تواند موجب اشتغال فراوان شود.

وی اهمیت صنایع دستی را یادآور شد و افزود: صنایع دستی تنها به دلیل درآمد اقتصادی نیست بلکه به لحاظ حفظ ارزش ها، اصالت‌ها و خاستگاه فرهنگی و هنری مورد توجه است.

صحرائیان با تبیین ویژگی‌ها و جایگاه صنایع دستی در شهرستان خواستار برنامه ریزی ساماندهی دراین صنعت شد و ادامه داد: با توجه به اینکه سرمایه اشتغال در این صنعت پایین بوده باید از هر فرصت و بستری برای توسعه صنایع دستی استفاده شود.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه کاروانسرای واقع در بازار سرپوشیده محلی مناسب برای ایجاد بازاچه صنایع دستی است لذا در اسرع وقت باید نسبت به مرمت، بازسازی حجره‌ها و فضای عمومی کاروان سرا اقدام و در اختیار متقاضیان گذاشته شود.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم تصریح کرد: اداره میراث فرهنگی و گردشگری نسبت به شناسایی و ترغیت سرمایه گذار به منظور راه اندازی بازارچه صنایع دستی اقدامات لازم به عمل آورد.

گفتنی است قرار است تعداد ۱۵ باب مغازه در بازارچه امام رضا (ع) به مدت یکسال تا آماده شدن بازارچه دائمی صنایع دستی در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

شهرستان جهرم در ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز است.
انتهای پیام/ر

حفظ و احیاء صنایع دستی در جهرم 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.