سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولین پلاک ماندگار هنرمندان صنایع دستی گلستان در گنبد نصب شد

نخستین پلاک ماندگار ویژه هنرمندان صنایع دستی استان گلستان به مناسب ۲۰ خرداد روز جهانی صنایع دستی، باحضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان بر سر در منزل یک هنرمند گنبدی نصب شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری ویژه گنبدکاووس، نخستین پلاک ماندگار هنرمندان صنایع دستی گلستان بر سر در منزل 'غلام آق' از هنرمندان پیشکسوت رشته زیورآلات ترکمن که نیم قرن تجربه تجربه دارد، نصب و به او دکترای افتخاری این رشته اهدا شد.

طرح نصب پلاک ماندگار بر سر در منازل هنرمندان صنایع دستی، در راستای وظایف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با هدف حفظ میراث فرهنگی ناملموس اقوام ایرانی و نیز شناخت و ماندگاری هنرمندان پیشکسوت صنایع دستی انجام می‌شود.

در این مراسم که به گفته امیرعلی گلچشمه سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس بدون برنامه ریزی قبلی و بدون حضور خبرنگاران، عصر روز دوشنبه برگزار شد، فرماندار ویژه این شهرستان و معاون سیاسی و اجتماعی او و نیز کارشناسان حوزه صنایع دستی حضور داشتند.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و باتنوع قومی و فرهنگی درحوزه صنایع دستی بویژه فرش و زیورآلات ترکمن شهرت جهانی دارد.

انتهای پیام/پ

نصب پلاک ماندگار هنرمندان صنایع دستی گلستان 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.