سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حقیقت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ناپایداری‌های جوی تا پایان هفته ادامه دارد/توصیه‌های هواشناسی به کشاورزان

یک مقام مسئول گفت: تا پایان هفته در برخی مناطق کشور ناپایداری‌های جوی به شکل رگبار باران، وزش باد شدید و رعد و برق ادامه دارد.

مسعود حقیقت، سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه ناپایداری های جوی تا پایان هفته در برخی مناطق کشور ادامه دارد، اظهار کرد: تا پایان هفته در برخی نقاط شمال غربی نظیر آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، دامنه های البرز، تهران، قزوین، سمنان، سواحل دریای خزر و شمال شرق ناپایداری های جوی به شکل رگبار باران، وزش باد شدید و رعد و برق ادامه دارد.

به گفته وی؛ امروز در استان های قزوین، تهران، البرز، سمنان، قم، شرق اصفهان و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و احتمال وقوع گرد و خاک در برخی مناطق پیش بینی می شود.

حقیقت با اشاره به اینکه بارش‌ها روز پنج شنبه به  دامنه‌های جنوبی البرز و شمال غرب کشور محدود می شود، افزود: در این شرایط به کشاورزان نقاط شمال غربی توصیه می شود از محلول پاشی و سم پاشی مزارع و باغات خود در ساعات بعدازظهر به سبب سرعت وزش باد احتیاط کنند و تنها عملیات سم پاشی در ابتدای صبح انجام دهند.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به وزش باد شدید در آذربایجان غربی و شرقی کشور به زنبورداران توصیه می شود مراقب کندوهای خود باشند. همچنین پرورش دهندگان ماهیان سردآبی در استان های دامنه خزر مراقب ورود سیلاب به استخرهای بچه پرورش ماهی باشند.

وی در پایان تصریح کرد: از دامداران تقاضا داریم که تا پایان هفته از چرای دام در ارتفاعات، حاشیه رودخانه ها که احتمال وقوع سیل دارد، اجتناب کنند.

انتهای پیام/

وزش باد شدید در برخی مناطق کشور

 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.