سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقف احسانی ماندگار

۱۳ وقف جدید در مهاباد ثبت شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد با بیان اینکه وقف اموال اجر اخروی به دنبال دارد، گفت: امسال ۱۳ وقف جدید به ارزش چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در این شهرستان ثبت شده و برای ۱۵ رقبه سند مالکیت صادر شده است.

سیدحسین مقتدر با بیان اینکه مجموع موقوفات این شهرستان به ۴۷۳ مورد رسیده و برای حفظ مالکیت موقوفات صدور سند رقبه‌ها حائز اهمیت است، افزود: عمده وقف‌های امسال برای ساخت خانه عالم و خانه قرآن، ساخت مسجد و احداث مدرسه بوده است.
مقتدر ادامه داد: نقشه برداری وقف‌های روستا‌های بوزه، کپه کند، برده میش، خاتون باغ از مهاباد و ۲ روستای باغ لوجه و کهریزه ایوبی از توابع شهرستان سقز که وقف این اداره هستند، انجام شده است و این موقوفات تا پایان امسال سند دار می‌شود.
خانم رهبان از واقفان خیری است که برای دومین بار قدم در راهی میگذارد که به احسانی ماندگار ختم می‌شود. خانم رهبان در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، گفت:به نیت پدر و مادرم و عمویم زمینی برای احداث مسجد زنانه (روستای تنگ بالکه) وقف می‌کنم.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد در خصوص فعالیت‌های فرهنگی این اداره، گفت: با توجه به اینکه پرداختن به موضوعات قرآنی از محور‌های مورد تأکید مقام معظم رهبری است، بر این اساس امسال ۳۸۰ قرآن آموز در کلاس‌های حفظ، روخوانی و حفظ موضوعی قرآن در این شهرستان ثبت نام شدند و کلاس‌های آن نیز در حال برگزاری است.

انتهای پیام/خ

 

ثبت 13 وقف جدید در مهاباد

برچسب ها: وقف ، امور خیریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.