سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاریجانی در پاسخ به تذکر سلیمی:

طبق تصمیم هیئت رئیسه هر هفته 5 سوال نمایندگان بررسی می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: براساس تصمیم هیئت رئیسه قرار است هر هفته 5 سوال نمایندگان در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در جلسه علنی امروز طی تذکری شفاهی، اظهار کرد: براساس گزارش معاون نظارت، در یکسال گذشته 2436 تذکر کتبی مطرح شده که نتیجه این تذکرات مشخص نشده است.

وی ادامه داد: همچنین براساس این گزارش 834 سوال مطرح شده که تنها 39 سوال به صحن علنی آمده است و از 47 مورد تحقیق و تفحص هم فقط یک مورد به قوه قضائیه ارجاع شده است.

نماینده مردم محلات تأکید کرد: نمایندگان به این صورت نمی‌توانند به وظایف نظارتی‌شان به خوبی عمل کنند و باید مجلس در بحث نظارتی فعال‌تر باشد.

سلیمی در ادامه با اشاره به اینکه متأسفانه هنوز گزارش وزارت خارجه درباره برجام به نمایندگان داده نشده است، گفت: آمریکا 18 اردیبهشت از برجام خارج شد و با گذشت 4 هفته از این موضوع هنوز ما در این مورد تعیین تکلیف نکرده‌ایم.

علی لاریجانی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: این موضوع در هیئت رئیسه مطرح شد و قرار بر این است که در هفته 4 یا 5 سوال نمایندگان در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: البته یکسری از لوایح مهم چون قانون مالیات بر ارزش افزوده و همچنین قاچاق کالا و ارز هم وجود دارد که باید بررسی آنها را در دستور کار قرار دهیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.