سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی ۱۱گونه جانوری اندمیک در لرستان

مدیرکل محیط‌ زیست لرستان از شناسایی ۱۱گونه جانوری اندمیک در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل محیط‌ زیست لرستان گفت: با توجه به گستره بسیار وسیع محیط‌زیست بدون شک با توجه به امکانات و شرایط موجود دولت به تنهایی قادر به حفاظت کامل از آن نیست و در این راه به همکاری مردم نیاز است.

وی افزود: متاسفانه در سالیان گذشته شرایط بگونه‌ای پیشرفته است که بحران محیط‌زیست به یکی از مهمترین مشکلات در سطح جهان تبدیل شده و در این راستا در کشور ما نیز مشکلات زیاد است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با بیان اینکه مقابله با خشم طبیعت بسیار سخت است، گفت: یکی از مشکلاتی که ما با آن مواجه هستیم مربوط به ریزگرد‌ها است تا جایی که بعضاً ۱۰۰ روز آلوده در سال را داشته‌ایم.

وی کاهش پوشش گیاهی و احداث سد‌های فراوان در ترکیه و کاهش آب‌های دجله و فرات را از عوامل مهم در افزایش کانون ریزگرد‌ها برشمرد و افزود: این شرایط موجب شده ریزگرد‌ها مشکلات بسیار زیادی برای کشور ما بوجود آوردند.

فتحی بیرانوند اظهار داشت: مشکلات تالاب‌هایی مانند هور العظیم که دوسوم آن در کشور عراق است بر افزایش بحران ریزگرد‌ها افزوده است.

وی با تاکید بر اینکه همکاری همه مردم در حفاظت از محیط‌زیست ضروری است، بیان داشت: با توجه به معضل زباله‌های پلاستیکی که به یک معضل بزرگ تبدیل شده، شعار جهانی محیط‌زیست برای امسال حذف زباله‌های پلاستیکی است.

مدیرکل محیط‌زیست لرستان همکاری رسانه‌ها در ایجاد همدلی و حساسیت مردم در حفاظت از محیط‌زیست را بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و گفت: باید مسائل زیست محیطی را در جامعه بازگو کنیم تا جامعه نسبت به مشکلات حساسیت بیشتری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان می‌توانند نقش بسایر مهمی در همسو کردن افکار عمومی در پیشبرد برنامه‌ها و به ویژه برنامه‌های حوزه محیط‌زیست داشته باشند.

فتحی بیرانوند از ارائه آموزش‌های محیط‌زیستی برای کودکان خبر داد و عنوان کرد: لرستان تنوع زیست محیطی زیادی داشته و ۲۵ درصد تنوع کشور را دارا است.

وی افزود: بالغ بر هزار و ۷۰۰ گونه گیاهی در لرستان شناسایی شده که بالای ۱۰۰ گونه اندمیک و خاص لرستان هستند و از طرفی ۱۱ گونه جانوری اندمیک نیز در لرستان شناسایی شده است.

مدیرکل محیط‌زیست لرستان گفت: در هیچ جای دنیا به وسعت لرستان این تعداد گونه جانوری و گیاهی اندمیک وجود ندارد.

مدیرکل محیط‌زیست لرستان با بیان اینکه ۱۶ درصد مساحت لرستان تحت مدیریت و مناطق شکار ممنوع هستند، یادآور شد: تلاش می‌کنیم این مساحت را افزایش دهیم.

وی  اظهار داشت: استان لرستان با داشتن ۱۱ شعبه ویژه به تخلفات محیط‌زیست در این زمینه در سطح کشور الگو شده است.

انتهای پیام/م

۱۱ گونه جانوری اندمیک در لرستان شناسایی شده است

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.