سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تب فارس بالا می رود

مدیر کل هواشناسی فارس از افزایش دما در فارس خبر داد.

جامع مدیرکل هواشناسی فارس در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ به افزایش نسبی دما و وزش باد از ۲۲ تا ۲۶ خرداد ماه اشاره کرد و در این خصوص به کشاورزان، باغداران و دامداران هشدار داد.

وی ادامه داد: با توجه به وزش باد، باغداران هنگام عملیات سم‌پاشی و کودپاشی باغ‌ها مراقب باشند.

مدیرکل هواشناسی فارس افزود: همچنین با توجه به افزایش دما ، این عملیات ها در ساعت های خنک انجام شود.

جامع اضافه کرد: علاوه بر این در ساعات گرم روز، تنظیم دمای گلخانه‌ها و کارگاه‌های پرورش قارچ، تنظیم و سرویس تاسیسات خنک کننده گلخانه‌ها، آبیاری باغ ها، پرهیز از آبیاری باغ‌ها و مزارع مد نظر قرار گرفته شود.

وی بیان کرد: برای کاهش تبخیر از سطح کرت‌ها از انواع مالچ‌های گیاهی همچون شاخ و برگ، مالچ‌های معدنی مانند ماسه نرم و مالچ‌های صنعتی مثل پلاستیک روی سطح کرت‌ها استفاده شود.

مدیرکل هواشناسی فارس تصریح کرد: کشاورزان از آتش زدن بقایای گیاهی (کلش) برای حفظ میکروارگانسیم‌های خاک در مزارع برداشت شده، پرهیز کنند.

جامع اضافه کرد: در مرغداری ها به شرایط تهویه توجه و دما تنظیم شود.

وی با اشاره به اینکه در گاوداری ها پشم دام‌ها چیده نشود، ادامه داد: با توجه به افزایش دما آب آشامیدنی پایدار برای دام ها فراهم شود.

مدیرکل هواشناسی فارس همچنین توصیه کرد: زنبورداران اقدام به ایجاد سایبان کرده و کندوها را به مناطق خنک انتقال دهند و خروجی زنبورها را در قسمت بادپناه کندو قرار دهند.

انتهای پیام/ن

وضعیت جوی در فارس

 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.