سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پهپاد چینی «شمشیر تاریک»، کابوسی برای سامانه‌های دفاعی آمریکا+ تصاویر

چین از یک جنگنده بدون سرنشین رونمایی کرده است که توانایی رسیدن به سرعت مافوق صوت را دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، چین از یک جنگنده بدون سرنشین رونمایی کرده است که قابلیت پرواز با سرعت مافوق صوت را دارد و می‌تواند «کابوسی» برای سامانه‌های دفاعی آمریکا باشد.

گمانه‌زنی‌ها درباره ساخت این هواپیمای بدون سرنشین که «شمشیر تاریک» نام گرفته، بیش از ده سال است که مطرح شده است. با این حال، به تازگی تصویری منتشر شده است که نسخه کامل شده این وسیله نظامی را نشان می‌دهد.

با این‌که مشخصات این هواپیمای بدون سرنشین همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، کارشناسان معتقد اند این پهپاد می‌تواند مانند یک جنگنده پرواز کند.

در صورتی که ارتش چین بتواند این پهپاد را به تولید انبوه برساند، شمشیر تاریک می‌تواند به چین برتری نظامی ببخشد؛ زیرا به این صورت پکن می‌تواند بدون نیاز به آموزش خلبانان نظامی، ناوگان هوایی خود را تقویت کند.

در تصاویر جدید منتشر شده از این پهپاد، یک هواپیمای سیاه رنگ دیده می‌شود که مانند جنگنده‌های مافوق صوت، دریچه‌هایی در بخش جلویی خود دارد.

این نکته به این معنی است که این پهپاد می‌تواند تا سرعت 1190 کیلومتر بر ثانیه پرواز کند. این سرعتی بی‌سابقه برای یک پهپاد به شمار می‌رود.

در حال حاضر، «ام کیو-9 ریپر» آمریکایی به عنوان سریع‌ترین پهپاد جهان قادر به پرواز با سرعت 480 کیلومتر بر ساعت است.

جاستین برانک، کارشناس اتاق فکر «موسسه رویال یونایتد سرویسز»، تصاویر این پهپاد را تحلیل کرده است. وی گفت: «در صورتی که این پهپاد به تولید انبوه برسد و نیازی به آموزش خلبان نداشته باشد، می‌تواند موشک‌های شلیک شده از جنگنده‌های آمریکا را دفع کند و به عنوان یک جنگنده موثر قابل استفاده باشد.»

این پهپاد تثبیت‌کننده‌هایی عمودی همانند جنگنده اف-22 آمریکا دارد. به این ترتیب، می‌تواند حدس زد شمشیر تاریک برای مصارف شناسایی و هدف‌گیری دقیق طراحی شده است و مصرف رادارگریزی ندارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، تسلیحات نظامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.