سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سال 96 ،بیشترین آمار اهدای عضو در استان اصفهان/بازگشت121 نفر به زندگی

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی مرکز پزشکی الزهرا (س) اصفهان گفت : از ابتدای راه اندازی پیوند عضو در استان اصفهان سال گذشته بیشترین آمار پیوند در استان به ثبت رسید.

مریم خلیفه سلطانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، افزود :در سال 96 تعداد 292 مرگ مغزی در استان اصفهان رخ داد که از این تعداد 82 مورد مناسب برای پیوند بود و از این میان 51 مورد به مرحله اهدا رسید و به 121 نیازمند دریافت عضو زندگی دوباره بخشید.

وی وضعیت اهدای عضو در استان اصفهان قابل قبول ارزیابی و خاطر نشان کرد: بیشترین اهدای عضو در استان مربوط به کبد و کلیه است؛ این درحالیست که امکان انجام  بیشتر پیوند ها از جمله قلب ،کلیه ،کبد ،روده ، لوزالمعده در استان وجود دارد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی مرکز پزشکی الزهرا(س) اصفهان در باره راهکارهای انجمن اهدای عضو برای آشنایی و ترغیب مردم به این امر خداپسندانه و انسان دوستانه تصریح کرد : بعد از اهدای عضو،گروهی از طرف واحد فراهم آوری اعضای پیوندی برای تشکر و قدردانی از خانواده ی فرد اهداکننده در مراسم درگذشت وی شرکت می کنند و برای مهمانان  از ارزش والای این کار صحبت می کنند که این امر موجب آشنایی و تشویق مردم برای افزایش آمار اهدا در استان می شود.

خلیفه سلطانی ادامه داد:تلاش می کنیم با چاپ و توزیع تابلو و جزوه های مختلف در بیمارستان ها و مکان های عمومی مردم را با اهدای عضو بیشتر آشنا کنیم.

وی با اشاره به اینکه دریافت کارت اهدای عضو فقط برای اطلاع خانواده ی فرد وآگاهی از  تمایل وی به اهدای عضو است و در نهایت پدر و مادر و یا ولی دم  اجازه ی قطعی  اهدا را صادر می کنند، بیان کرد : علاقه مندان به دریافت کارت  اهدای عضو می توانند با مراجعه حضوری ویا از طریق وبسایت اهدای عضو،کارت اهدا دریافت کنند.

 

انتهای پیام/م

 

اهدی عضو در اصفهان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.