سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشتغال ۳۰ درصدی بخش کشاورزی در کرمان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت:در استان کرمان بیش از ۳۰ درصد اشتغال در بخش کشاورزی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، وبنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان ، عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در آئین بزرگداشت هفته جهاد کشاورزی گفت: این هفته از ۲۱ خرداد ماه شروع و تا بیست و هفتم این ماه ادامه دارد که ۲۷ خرداد ماه سالروز تشکیل جهاد سازندگی است و دو وظیفه تامین غذا و امنیت غذایی وظیفه جهاد کشاورزی است و تامین مواد اولیه بخش صنعت به عهده همین بخش می‌باشدو مصرف کننده تولیدات بخش صنعت نیز می‌باشند.

سعیدی گفت: اشتغال کمتر از ۳ درصد در کشور‌های پیشرفته به بخش کشاورزی و در ایران ۲۵ درصد، در استان کرمان بیش از ۳۰ درصد اشتغال در بخش کشاورزی وجود دارد.

وی گفت: متوسط مالکیت در استان کرمان دو هکتار است و تجمیع مدیریت فنی موتورپمپ‌ها یکی از برنامه‌هایی است که طی یکی دو سال گذشته در حال انجام است که بهره وری بالا برود.

وی با بیان اینکه در نظر است بر اساس متر مکعب آب، تولید در واحد سطح بررسی شود، افزود: سرمایه گذاری زیادی در این بخش نیاز است.

سعیدی افزود: زعفران با مصرف ۳۰۰۰ متر مکعب در مقایسه با گندم که ۹۰۰۰ متر مکعب آب مصرف می‌کند دارای بهره وری چندین برابر است وبا کاشت زعفران درآمد کشاورزی شاید ده برابر باشد که ضرورت دارد اصلاح الگوی کشت صورت گیرد.

انتهای پیام/ی

آغاز هفته جهاد کشاورزی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.