سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلایه عضو شورای شهر تهران به درج نشدن محله مسگرآباد در فهرست بافت فرسوده

عضو شورای شهر تهران گفت: محله مسگرآباد تمام مولفه‌های فرسودگی را دارد اما فرسودگی این منطقه در طرح تفصیلی تهران تعریف نشده است.

محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به بازدید خود از محله مسگرآباد در منطقه 15 شهرداری تهران گفت: قدمت ساختمان‌های این محله بیش از قدمت ساختمان‌های قسمت عمده‌ای از مناطق شهری شهر تهران است.

وی با تاکید بر اینکه بافت محله مسگرآباد تمامی مولفه‌های فرسودگی را دارا است گفت: این در حالی است که در فرآیند طرح تفصیلی تهران این محله به عنوان بافت فرسوده تعریف نشده و بر همین اساس مردم این محله از مزایای بافت فرسوده بهره نمی‌برند. به عنوان مثال بافت‌های فرسوده مزایایی مربوط به اختصاص تخفیفات عوارض دارند که در این محله لحاظ نمی‌شود.

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه این محله از نظر سرانه آموزشی، بهداشتی، درمانی و فضای سبز بسیار فقیر است، گفت: ساکنان این محله به شدت گله‌مند هستند و مهمترین چالش آنجا فرسودگی تمام عیار محله است.

سالاری اظهار داشت: مطالبات جدی اهالی مسگرآباد از شورای شهر تهران این است که با توجه به اینکه این محله تمامی مولفه‌های فرسودگی را دارد در طرح تفصیلی فرسودگی این محله تعریف شود تا اقدامات بعدی صورت گیرد. در این راستا ما به عنوان نمایندگان مردم حتما پیگیری خواهیم کرد، اما نمی‌توانیم زمان‌بندی دقیقی برای این موضوع تعریف کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.