سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش ۸۵۰ نفر در حوزه صنایع دستی

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان فارس گفت: پارسال ۸۵۰ نفر در بخش تولید، بازرگانی و توسعه آموزش دیدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حیدرعلی زاهدیان نژاد معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان فارس درمراسم روز صنایع دستی در ابتدای این نشست به ارائه گزارش یک ساله صنایع دستی پرداخت و بیان کرد: صنایع دستی از ۴ حوزه آموزش تولید، بازرگانی و توسعه تشکیل شده، که پارسال بالغ بر ۸۵۰ نفر را در ۱۱ رشته آموزش داده شدند و برای ۴۷۹ گواهی پایان دوره و برای ۵۷۶ مورد نیز مجوز فعالیت صادر شد.

وی تصریح کرد: پارسال در بخش حمایت از تولید مجوز‌های سه گانه ازجمله کارت شناسایی گواهی پایان دوره انفرادی و پروانه تولید کارگاهی برای یک هزار و ۱۴۸ پروانه انفرادی در ۵۳ رشته صادر شده است.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان فارس ادامه داد: ۱۴ فقره جواز تاسیس کارگاهی صادر شده که در خصوص مشاغل خانگی نیز ۷۱۶ فقره در ۳۱ رشته صنایع دستی مجوز صادر شده که با همکاری اداره کل کار و تعاون بوده است.

زاهدیان با بیان اینکه تا کنون نزدیک به ۷۰ شرکت تعاونی در این خصوص فعال هستند، افزود: در استان فارس نزدیک به ۲۰۰ هزار صنعتگر فعالیت دارند و انتظار می‌رود از حداقل ۱۰ درصد این افراد استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این سال‌ها برای نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر در سامانه هوشمند مجوز صادر شده، اضافه کرد: از ابتدای امسال نزدیک به ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروش بازارچه‌های نوروزی در شیراز و در ۲۶ شهرستان حداقل ۴۲۶ میلیون فروش در ۱۲۸ غرفه بوده است.
معاون صنایع دستی استان فارس اظهار کرد: صادرات صنایع دستی پارسال بر اساس اظهار نامه گمرکی حدود یک میلیارد و ۴۱۹ میلیون و ۷۶۱ دلار بوده که در زمینه صادرات باید بیشتر فعالیت شود.

زاهدیان نژاد گفت: پارسال ۷ نمایشگاه، ۶۴ بازارچه موقت، یک نمایشگاه سراسری و دو نمایشگاه بین المللی برپا شده است.

وی بیان کرد: امسال نزدیک به ۴۰۰ هزار گردشگر از سه مکان بازدید کرده اند که نیاز به دوره‌های آموزشی بازاریابی تخصصی و زبان تخصصی احساس می‌شود که می‌تواند در جذب و فروش صنایع دستی کمک کنند.

معاون صنایع دستی استان فارس افزود: در این خصوص نشان داوری ملی ۴۰ اثر معرفی شد که ۱۹ مورد آن به سطح کشوری راه یافته و دو مورد از این آثار به مرحله بین المللی راه یافته اند و دو اثر هم در جشنواره فجر انتخاب شد.
انتهای پیام/ت

آموزش هنرجو در حوزه صنایع دستی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.