سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۸۰ درصدی تعداد قربانیان حوادث تروریستی عراق پس از شکست داعش

هیئت امدادرسان سازمان ملل در عراق از کاهش ۸۰ درصدی تعداد قربانیان غیرنظامی پس از شکست گروه تروریستی داعش در این کشور خبر داد.

به گزارش حوزه  تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری معلومه، پایگاه هیئت امدادرسان سازمان ملل در عراق تاکید کرد که تعداد قربانیان غیرنظامی که در جریان اقدامات خشونت آمیز در عراق کشته شده اند پس از شکست گروه تروریست داعش تا 80 درصد کاهش یافته است.

در گزارش این هیئت آمده است: تعداد قربانیان غیرنظامی در 5 ماه نخست سال 2018 در مقایسه با سال میلادی گذشته 80 درصد کاهش یافته است.

در این گزارش گفته شده که 477 عراقی از ابتدای سال 2018 در اقدامات خشونت آمیز کشته شده اند در حالی که تعداد 2014 نفر در همین بازه زمانی در سال میلادی گذشته گشته شده اند. همچنین تعداد افراد زخمی نیز از 2977 نفر به 993 نفر کاهش یافته است.

هیئت امدادرسان سازمان ملل در عراق در ادامه به برگزاری انتخابات ماه گذشته عراق و به وقوع نپیوستن حادثه تروریستی امنیتی بزرگ اشاره کرد؛ مسئله‎ای که پس از شکست داعش در عراق بی سابقه بود. همچنین از امنیت و آرامش روزهای ماه رمضان در مقایسه با سال های قبل در این کشور خبر داد.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.