سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر عامل راه آهن شهری تهران و حومه:

حفاریهای مترو در حجم آب چشمه علی هیچ تاثیری ندارد

علی امام گفت: حفاریهای مترو بطور موقت باعث قطعی جریان آب در چشمه علی شده و بزودی آب دوباره در آن جاری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی امام مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با تاکید بر اینکه خشکی چشمه علی شهرری دارای دلایل فراوانی است، گفت: حفاریهای مترو بطور موقت باعث قطعی جریان آب در این چشمه شده است و با تمهیدات صورت گرفته آب دوباره در این چشمه جاری خواهد شد .

وی با تاکید بر اینکه طبق برنامه ریزی صورت گرفته از 15 تیر ماه امسال آب دوباره به بستر خشک چشمه علی بازخواهد گشت، افزود: تضمینی برای افزایش یا کاهش حجم آب وجود ندارد و دبی خروجی آب از چشمه به شرایط و دلالیل دیگری بستگی دارد.

مدیر عامل راه آهن شهری تهران و حومه با اشاره به اینکه در سالهای گذشته نیز این چشمه به مدت چند روز در سال خشک شده است، گفت: حجم آب چشمه به ذخایر سفره های زیر زمینی بستگی دارد و فعالیت مترو در حجم آب این چشمه هیچ تاثیری نخواهد داشت .

گفتنی است؛ چشمه علی شهرری که در کتیه های باستانی از ان بنام چشمه آناهیتا نام برده شده است، قدمتی با بیش از 9 هزار سال دارد و در مجموعه ارگ سلطنتی و شهر باستانی ری قرار گرفته است. امروزه این چشمه بواسطه وجود دیوار باستانی بزرگ ری و کتیبه دوران قاجار یکی از مهمترین مراکز گردشگری است که در زمان جاری بودن آب چشمه دریاچه کوچک آن علاوه بر ایجاد طراوت و شادابی، منبع تامین آب زراعی مزارع شهر ری است. از این چشمه باستانی در کتیبه داریوش هخامنشی در بیستون کرمانشاه نام برده است و خرابه های معبد آناهیتا که مشرف بر چشمه است، همچنان وجود دارد. چشمه علی شهرری همواره دارای آبی جاری و گوارا بوده و در گذشته یکی از منابع تامین آب آشامیدنی اهالی ری نیز بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: مترو ، محیط زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.