سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت شش میلیارد تومان تسهیلات به فعالان صنایع دستی استان بوشهر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: برای پرداخت شش میلیارد تومان تسهیلات به فعالان صنایع دستی استان بوشهر پرونده تشکیل شده که ۴ میلیاردتومان آن به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ناصر امیرزاده ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات صنعت‌گران و فعالان صنایع دستی استان بوشهر با اشاره به ظرفیت صنایع دستی استان اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه تولید و صادرات صنایع دستی از ظرفیت بالایی برخوردار است که در این راستا رشته‌های بومی تقویت می‌شود.

وی تعداد رشته‌های بومی صنایع دستی در استان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: ۹ رشته بومی صنایع دستی در استان بوشهر فعال است که تولیدات آن ضمن ارائه در بازار‌های داخلی به خارج از کشور صادر می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، حصیر بافی، گلیم و گبه بافی، گره چینی، سازه سنتی، عبابافی و صنایع دریایی را عمده محصولات صنایع دستی استان برشمرد و گفت: امسال ۵۰۰ نفر در رشته‌های صنایع دستی استان آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند که زمینه اشتغال آنان به ویژه در روستا‌ها فراهم شده است.

امیرزاده، از ارزآوری و درآمدزایی صنایع دستی استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: بیشتر حرفه‌های صنایع دستی استان در روستا‌ها مستقر است و عمده شاغلان این بخش زنان و دختران روستایی تشکیل می‌دهندکه محصولات آنان صادراتی و دارای ارزی‌آوری است.

وی، با بیان اینکه استان بوشهر در فروش محصولات صنایع دستی در نوروز امسال رتبه نخست کسب کرد گفت: فروش محصولات صنایع دستی استان بوشهر در نوروز امسال ۲ برابر شد و به ۱۱ میلیارد ریال رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از کسب ۳۳ نشانه ملی مرغوبیت محصول، فعالان صنایع دستی در کشور خبرداد و بیان کرد: از ۳۳ نشان ملی مرغوبیت محصول صنایع دستی کشور، ۱۱ نشان آن مربوط به صنعت‌گران دستی استان بوشهر است.

امیرزاده از برگزاری جشنواره صنایع دستی در کشور خبرداد و خاطر نشان کرد: در جشنواره صنایع دستی در کشور ۴۴۰ اثر ارسال شد که از ۱۰ اثر منتخب شده ۲ اثرآن مربوط به فعالان صنایع دستی استان بوشهر است.

وی، از پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به حوزه مشاغل صنایع دستی استان خبرداد و تصریح کرد: امسال برای پرداخت شش میلیارد تومان تسهیلات به فعالان صنایع دستی پرونده تشکیل شده که ۴ میلیارد تومان آن به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/ م

۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به فعالان صنایع دستی استان بوشهر پرداخت می‌شود

برچسب ها: صنعت ، صادرات ، اشتغال ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.