سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داورزنی: نیرو‌های وزارت ورزش در جام جهانی توریست نیستند/ حضور برخی افراد می‌تواند به فوتبال کمک کند

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت:حضور رغبتی به همراه تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ تشریفاتی نیست و وظایفی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش و جوانان در مورد دیدار با هواداران پرسپولیس گفت: علاقمندانی از باشگاه پرسپولیس به وزارت ورزش و جوانان آمده بودند و اتفاقأ در خدمت گرشاسبی هم بودیم. یک احساسی در بین هواداران پرسپولیس مطرح بود که وزارت ورزش به یکی از این 2 تیم پایتخت «استقلال» کمک می‌کند و فضا را برای یارگیری و فعالیت‌های بهتر تیم رقیب باز گذاشته، اما برای پرسپولیس محدودیت گذاشته شده و به همین علت یک جلسه 2 ساعته‌ای را با علاقه‌مندان در حضور سرپرست باشگاه پرسپولیس داشتیم و نقطه نظرات دوستان را شنیدیم. البته آن‌ها مقداری هم خواستار شفاف سازی در مورد حامی های مالی که با باشگاه کار می‌کنند بودند. با توجه به این که بخش عمده‌ای از این رقم از طریق پیامک‌هایی است که از طریق هواداران ارسال می‌شود و اینکه آن‌ها می‌گفتند ما یک و نیم برابر بیشتر از تیم رقیب هوادار داریم، اما میزان دریافتی ما از حامی مالی بسیار کمتر است. در نهایت گفتیم اپراتور‌ها خیلی شفاف این مسئله را در اختیار هواداران قرار بدهند تا آن‌ها در جریان قرار گیرند. انصافا در این سال‌ها هواداران بار اصلی و عمده موضوع مالی باشگاه را به دوش کشیدند درست است که برخی از شرکت‌های دیگر بودند که در کنار هواداران از این فضای تبلیغاتی استفاده کردند و بخشی از هزینه‌های تیم را تأمین کردند. در مورد هزینه‌ها صحبت کردیم و قرار شد کل 2 باشگاه میزان دریافتی و هزینه هایشان از طریق حامی های مالی و اپراتور‌ها را اعلام کنند.

داورزنی در مورد تدارکات مطلوب تیم ملی و گلایه‌های کی روش گفت: در برخی از جا‌ها مشاهده می‌کردم که دوستان اعلام می‌کردند که هیچ بازی تدارکاتی برای تیم ملی در نظر گرفته نشده است، البته تدارک این دیدار‌ها در حیطه اختیارات فدراسیون فوتبال است نه ما. تیم ملی ما ۱۰ دیدار تدارکاتی انجام داده بود و اگر بازی‌های سوریه و کره جنوبی را که در صعود ما نقشی نداشتند تدارکاتی قلمداد کنیم ۱۲ بازی بود، اما یک بازی مقابل یونان برگزار نشد که در اختیار فدراسیون فوتبال نبود. نکته ای که وجود دارد این است که قرار بود  یک دیداری با یونان انجام شود، اما این کشور بخاطر مشکلات سیاسی با ترکیه خواستار برگزاری بازی در مکانی دیگر بود، اما کادرفنی و سرمربی ایران آن را نپذیرفت و بعد دوستان در فدراسیون تلاش کردند که تیم دیگری را جایگزین یونان کنند که در پی این موضوع درخواست‌های هزینه‌های آن چنانی شده بود. درست نیست بیاییم و عنوان کنیم که تیم ملی بدون بازی تدارکاتی راهی روسیه شده است.

وی تصریح کرد: رقبای ما ۶-۷ بازی تدارکاتی داشتند، اما ما ۱۰ بازی تدارکاتی داشتیم. از طرف دیگر کمپی در روسیه هم تدارک دیده شده است و باید عنوان کنم فدراسیون هر چه در توان داشته برای تیم ملی مهیا کرده است. طبیعی است که با شرایط مطلوب فاصله داریم نه فقط ما بلکه همه کشور‌ها با این مسئله فاصله دارند. تلاش ما این بوده که وزارت ورزش در آماده سازی تیم ملی تمام قد از فدراسیون حمایت کند.

داورزنی افزود: برخی تصور می‌کردند لغو بازی با یونان یعنی لغو تمام بازی‌ها که اینگونه نیست. ما در روند آماده سازی تیم ملی جهت حضوری موفق در جام جهانی 10 بازی انجام دادیم که قطعأ نمی‌تواند کم باشد. طبیعی است کی روش همواره به دنبال شرایط مطلوب تری است و فدراسیون هم تلاش می‌کند تا این امکانات را فراهم کند. تلاش وزارت ورزش هم این بوده که از فدراسیون حمایت کند.

معاون وزیر ورزش در مورد اعزام‌ها به جام جهانی گفت: در طول اعزام‌هایی که در ادوار گذشته جام جهانی انجام شد کمترین همراه از وزارت ورزش کنار تیم ملی بود.در این دوره هم این اعزام به گونه‌ای تنظیم شده که یک بازی سلطانی فر، یک دیدار من و یک مسابقه هم احمدی حضور دارد. حضور رغبتی به همراه تیم ملی فوتبال تشریفاتی نیست و وظیفه دارد که در محل مسابقات حضور داشته باشد و بررسی‌های دیگر که در زاویه دوربین دیده نمی‌شود را نجام دهد و این موضوع برای فدراسیون فوتبال مفید و موثر خواهد بود. یک نفر از مدیران کل استان‌ها در این مسابقات حاضر می‌شود. ۳۱ اداره کل داریم و مدیران استان‌ها در همه بخش‌های فوتبال حضور دارند و مدیرکل استان فارس را به عنوان مدیری که عملکرد بسیار خوبی در بین تمام مدیران ما داشته به نمایندگی از سایر مدیران استان‌ها در روسیه حضور خواهد داشت هر چند که حضور او هم قطعی نیست البته تصمیم گرفته شد او هم در این سفر همراه تیم ملی باشد. مجموعأ از سایت اطلاع رسانی وزارت ورزش هم فقط 2 خبرنگار در این سفر هستند.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: جام جهانی از بزرگترین رویداد‌های ورزش جهان است که نزدیک به ۳ و نیم میلیارد ورزش دوست آن را دنبال می‌کنند و هبالاترین مقامات کشورها از نزدیک این مسابقات را تماشا می‌کنند و بسیاری از کارشناسان هم که در فرایند تصمیم گیری کشور نقش دارند هم در جام جهانی حضور پیدا می‌کنند. در بخش وی‌ای پی ببینید چه کسانی خواهند نشست. طبیعی است وقتی از بین ۲۲۰ کشور دنیا تنها ۳۲ کشور به جام جهانی راه پیدا می‌کنند، حضور در جام جهانی برای کشور‌ها بسیار مهم است. کسانی که تصمیم گیرنده هستند و در فرایند قانون گذاری کشور و ورزش نقش دارند چه اشکالی دارد که چند نفر از آن‌ها روند برگزاری مسابقات را از نزدیک ببیند؟ می تواند این حضور زمانی که آن‌ها در مسند قانونگذاری هستند  مفید باشد و  فکر نمی‌کنم بیش از ۳-۴ نماینده مجلس در این رویداد حاضر شوند.

داورزنی در مورد اینکه با این شرایط اقتصادی بهتر نبود که نمایندگان مجلس به روسیه نروند گفت: اگر ۳-۴ نماینده بخواهند به روسیه بروند، نفری ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان هزینه می‌شود که جمعا ۱۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شود. البته نمی‌خواهم بگویم این رقم کم است، اما در ورزشی که میلیاردی هزینه می‌کنیم دستمزد می‌دهیم، هزینه اردو می‌کنیم که تیم‌ها بتوانند نتایج خوبی بگیرند، برای افرادی که در مسند تصمیم‌گیری، توسعه زیرساخت‌های ورزش نقش مهمی دارند هزینه زیادی نیست. فوتبال پدیده‌ای است که مردم با برد و باخت هایش شاد و ناراحت می‌شوند. فکر می‌کنم مقداری باید در نوع نگاه مان بازنگری شود البته معنی حرفم بدان صورت نیست که فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش بر منابع خودش مدیریت نکند این بخش ویترین فوتبال کشور است و مردم شاد می‌شوند که تیمش در این مسابقات حاضر شود. طبیعی است تعدادی از تصمیم گیرندگان هم در این مسابقات حاضر شود اشکالی دارد؟

داورزنی در مورد تعداد اعزام نفرات به جام جهانی گفت: اسامی نفرات اعزامی از سازمان لیگ اعلام می شود. با حداقل نفرات ممکن به جام جهانی می رویم. شاید مهدی تاج هم بخاطر وضعیت جسمانی اش به روسیه نرود. تاکید بر این است که اعزام‌ها با حداقل نفرات به روسیه انجام شود.

او در پایان در مورد ملاقات وزیر ورزش با رئیس فدراسیون کشتی گفت: من واقعا تعجب می‌کنم از برخی مباحثی که مطرح می‌شود. هیچ سوء تفاهم و اختلافی میان وزارت ورزش و فدراسیون کشتی نیست. در هر صورت طبیعی است روسای فدراسیون‌ها با مقام عالی وزارت دیدار داشته باشند در این نشست‌ها درخواست‌ها و مشکلات خود را مطرح کنند.

انتهای پیام/

اظهارات داورزنی در حاشیه مجمع سوار کاری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.