سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روز جهانی صنایع دستی در شهرستان زرند

طی مراسمی با حضور فرماندار، رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و تعدادی از مسئولان از تلاش‌های فعالان صنایع دستی شهرستان زرند تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،محمداسلامی عضو شورای اسلامی شهر در این آیین با اشاره به اشتغال واقعی بیش از ۵۰۰ نفر در شهرستان گفت:خوشحالیم که امروز صنعت دستی زرند در سطح استان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و تولیدات هنرمندان زرندی در سبداقتصادی خانواده‌ها بعنوان یک الزام پذیرفته شده بطوری که بخش لاینفک جهیزیه شده و از سوی دیگر کاربردی کردن نقش پته و سایر مصنوعات دستی در دکوراسیون منازل و تزئین خانه‌ها به رونق این صنعت افزوده است

وی افزود:با افتخار می‌گویم که سهم قابل توجهی از بازار پته استان توسط بانوان زرندی تولید می‌شود از این رو خواستار توجه بیشتر دولت برای افزایش سهم بیمه شدگان هستیم.

فرهاد اسدی عضو شورای شهر و معاون آموزش و پرورش هم طی سخنانی از نقش مشاغل خانگی و صنایع دستی در تاثیرات مثبت روانشناسی پرده برداشت و گفت: شما صنعتگران موتور محرکه اقتصاد خانواده‌ها هستید و نقش شما در تحقق اقتصاد مقاومتی قابل تقدیر است.

اسدی افزود:امروزه موضوع صنایع دستی نه تنها یک شغل بلکه یک پارامتر مثبت در افزایش امیدبه زندگی است و در جوامع غربی از صنایع دستی بعنوان یک صنعت مدرن که میتواند در تمام سطوح اجتماعی و خصوصا اقتصادی نقش آفرینی کند نام می‌برند.

حبیب الله خنجری فرماندار زرند نیز ضمن گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی گفت:امروزه جایگاه صنایع دستی و میراث فرهنگی و گردشگری زرند در سطح بالایی از استان قرار دارد که این محصول مدیریت مجموعه و همراهی و همدلی شما فعالان این حوزه‌ها است. وی با اشاره به صادرات پته زرند به نقاط مختلف استان و حتی برخی استان‌های کشور گفت: دستگاه اجرایی کما فی السابق آماده هرنوع همکاری با شما می‌باشد.

فرماندار زرند از بازگشایی جمعه بازار برای عرضه و فروش تمام تولیدات روستایی شد و افزود: در این رابطه جلسات خوبی برگزار شده و امیدواریم بزودی شاهد افتتاح یک جمعه بازار دائمی در شهرستان با مساعدت شهرداری و شورای شهر باشیم.

خنجری سپس به جشنواره‌های زرند اشاره کرد و گفت:نقطه اشتراک تمام جشنواره‌ها معرفی قابلیت‌های مختلف شهرستان در تمام سطوح می‌باشد.

انتهای پیام/ی

بازگشایی جمعه بازار برای عرضه و فروش تمام تولیدات روستایی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.