سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دریافت ۳۳ هزار اظهارنامه مالیاتی در سیستان و بلوچستان

مدیر کل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان گفت: تا پایان تیرماه سال ۹۶ در سطح استان سیستان و بلوچستان ۳۳هزار اظهار نامه مالیاتی دریافت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمد سلیم امرا مدیر کل امور مالیاتی سیستان و بلوچستاندر نشست خبری با اصحاب رسانه  با اشاره به فرا رسیدن زمان تکمیل اظهار نامه‌های مالیاتی، اظهار داشت: فصل تسلیم اظهار نامه مالیاتی مربوط به سال ۹۶ صاحبان مشاغل تا پایان خرداد ماه جاری است و املاک و شرکت‌ها هم تا پایان تیرماه فرصت دارند تا اظهار نامه‌های خود را تسلیم کنند.

امرا  افزود: با توجه به تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات، تمامی کسانی که کارکرد، فروش و ارائه خدمات آن‌ها در سال ۹۶ تا مبلغ ۲۴۰ میلیون تومان بوده می‌توانند بر اساس توافق ۵ درصدی اظهار نامه الکترونیکی خود را از سایت امور مالیاتی تکمیل کنند.

وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود که بیش از ۹۰ درصد پروند‌های مالیاتی مشمول تبصره ماده ۱۰۰ هستند که تنها باید یک اظهار نامه یک برگی توافقی را کامل کنند و اندک پرونده‌های باقی مانده نیز شامل بند یک و ۲ بوده که باید سود و زیان را هم مشخص کنند.

امرا با اشاره به اینکه زمان تسلیم اظهار نامه‌های مالیاتی تا پایان خرداد ماه سال جاری است، خاطرنشان کرد: تمامی افرادی که اظهار نامه خود را بر اساس توافق پر کنند، اداره امور مالیاتی بدون رسیدگی آن را مورد قبول قرار داده و تا پایان مهرماه برگ قطعی مالیاتی آنان را صادر می‌کند.

وی ادامه داد: افرادی که توان پرداخت مالیات خود را ندارند می‌توانند به صورت چهار قسط متوالی و در اقساط چهار ماهه این مبلغ را پرداخت کنند.

مدیر کل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه امسال سال حمایت از تولید داخلی است سازمان امور مالیاتی برای رونق بخشیدن به تولید، کلیه واحد‌های تولیدی را که نتوانسته اند مالیات خود را پرداخت کنند و شامل جریمه‌های سنگین شده اند، در صورتی که بتوانند اصل مالیات خود را پرداخت کنند را مشمول ۱۰۰ درصد بخشش جرائم مالیاتی قابل بخشش قرار می‌دهد تا از این طریق بتوانیم به تولید کنندگان این استان کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر طرحی قرار است به مجلس ارائه شود تا شرکت‌ها و اشخاص حقوقی ضریب مالیاتی ۲۵ درصدی دارند برای تولید کنندگان بتوانیم با کاهش ۵ درصدی آن را به ۲۰ درصد برسانیم و با توجه به اصل ۵۳ قانون اساسی باید این طرح توسط مجلس تصویب شده و به تایید شورای نگهبان نیز برسد.

امرا در ادامه با اشاره به عملکرد سال ۹۵ و پیش بینی عملکرد سال جاری، اظهار داشت: امور مالیاتی پس از پایان هر سال مالی برای اشخاص حقیقی یا صاحبان مشاغل در مدت ۳ ماهه اظهار نامه مالیاتی دریافت می‌کند و برای اشخاص حقوقی و مستغلات در مدت چهار ماه این اظهار نامه‌ها را دریافت می‌کند که بر اساس این اظهار نامه‌ها عملکرد سال ۹۵ تا پایان تیرماه سال ۹۶ در سطح استان سیستان و بلوچستان ۳۳ هزار اظهار نامه مالیاتی دریافت شده است که اداره امور مالیاتی مکلف است تا به آن‌ها رسیدگی کرده و برای اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل تا پایان شهریور ماه کار ابلاغ آن را انجام دهد و برای اشخاص حقوقی و مستغلات نیز تا پایان مهرماه ابلاغ برگ قطعی مالیاتی صادر شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر طرح جامع مالیاتی در زاهدان در حال اجرا است که مقرر شده از سال آینده این طرح در همه شهرستان‌های استان انجام شود.

وی همچنین با اشاره به میزان تحقق سال مالیاتی گذشته، تصریح کرد: ما در سال گذشته با توجه به رابطه‌ای که با مرکز داشتیم بسیاری از مالیات‌های افرادی که در این استان دارای فعالیت رسمی بودند و پرونده‌های آن‌ها در تهران رسیدگی می‌شد را توانستیم دریافت کنیم و با توجه به این موضوع سازمان امور مالیاتی به رتبه خوبی رسید، اما با توجه به وضعیت استان و خشکسالی‌های اخیر نمی‌خواهیم به مردم فشار وارد کنیم به گونه‌ای که در زاهدان این تحقق به ۶۰ درصد رسیده است.

انتهای پیام/ع

طرح جامع مالیاتی در زاهدان در حال اجرا است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.