سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دریای عمان تا پایان هفته مواج و متلاطم/ شناورها احتیاط کنند

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: تا اواخر هفته ارتفاع موج دریای عمان ۱.۵ تا ۲.۵ متر و در سواحل گواتر و پسابندر بیش از ۲.۵ متر برآورد می‌شود و دریای عمان مواج و متلاطم است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی از امروز تا اواخر هفته ارتفاع موج دریای عمان ۱.۵ تا ۲.۵ متر و در سواحل گواتر و پسابندر بیش از ۲.۵ متر برآورد می‌شود و دریای عمان مواج و متلاطم است، همچنین پدید مه در برخی نقاط سبب کاهش دید می‌شود.

ملاشاهی  ادامه داد: در پی این شرایط جوی نامساعد ضرورت دارد قایق‌های سبک و تفریحی هنگام تردد نکات ایمنی را رعایت و پیش از ورود به دریا شرایط را از طریق اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بررسی کنند.

وی خاطرنشان کرد: طبق آخرین اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی جنوب استان در حال حاضر دریای عمان مواج و متلاطم است به نحوی که موج لحظه‌ای ۲۴۹ سانتیمتر و موج ماکزیمم ۳۷۳ سانتیمتر گزارش شده است.

ملاشاهی گفت: همچنین پیش‌بینی کلی وضع جوی استان بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری ئنشان می‌دهد همچنان تا اواسط وقت امروز در شهر‌های شمالی استان وزش باد و گرد و خاک ادامه دارد و در زاهدان نواحی مرکزی، مرز غربی و جنوب شرق استان وزش باد و گرد و خاک با شدت کمتر انتظار می‌رود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از نظر دمایی از دوشنبه در نیمه شمالی استان مجدداً شاهد روند افزایشی دما خواهیم بود، اما در نیمه جنوبی از دوشنبه قدری هوا خنکتر خواهد شد.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته راسک با بیشینه دمای ۴۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین و زاهدان با کمینه دمای ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین شهر‌های استان بوده‌اند.

انتهای پیام/ع

افزایش دما در اکثر نقاط سیستان وبلوچستان 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.