سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سال گذشته ؛

مرگ ۸۲۱ نفر در تصادفات سیستان و بلوچستان

مدیر پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته ۸۲۱ نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست داده اند .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، غلامرضا باغ شیرین مدیر پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان  در کارگروه پیشگیری از سوانح و تصادفات رانندگی سیستان و بلوچستان  گفت: سال گذشته ۸۲۱ نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست داده اند و فقط در فروردین ماه سال جاری بیش از ۶۹ نفر قربانی تصادفات رانندگی شده اند.

غلامرضا باغ شیرین با اشاره به آمار تصادفات رانندگی در محور‌های مواصلاتی استان اظهار داشت: متأسفانه در سال ۱۳۹۶، بیش از ۸۲۱ نفر بواسطه سوانح و تصادفات رانندگی در معابر شهری و محور‌های مواصلاتی استان جان خود را از دست داده اند و فقط در فروردین ماه سال جاری بیش از ۶۹ نفر قربانی تصادفات رانندگی شده اند.

مدیر پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان با تأکید بر ضرورت و هم افزایی کلیه نهاد‌های متولی در این حوزه گفت: ضرورت اتخاذ تدابیر علمی و شناسایی دقیق پارامتر‌های موثر بر تصادفات و اثربخشی آن‌ها از پیش نیاز‌های مدیریت و پیشگیری تصادفات رانندگی است و باید این درک صحیح در جامعه ایجاد شود که هزینه‌های ناشی از خسارات ترافیکی می‌تواند در جهت توسعه‌ی برنامه‌های اقتصادی صرف شود و به حصول اهداف توسعه کمک موثری کند.

وی افزود: در حوزه تصادفات رانندگی در معابر شهری ضرورت نهادینه سازی و فرهنگ صحیح ترافیک یک مقوله اجتناب ناپذیر می‌باشد و شاهد این مدعا سهم ۵۰ درصدی عابرین پیاده در تصادفات منجربه فوت در شهر‌های استان است و این معاونت نظارت موثر در خصوص رفع ۱۵۶ نقطه پرتصادف شهری را به‌عنوان یک اولویت در سال ۱۳۹۷ مدنظر قرار داده است.

باغ شیرین در راستای بهره برداری از سیستم‌های هوشمند تردد‌های شهری و جاده‌ای گفت: توسعه سامانه‌های تردد شمار، دوربین‌های ثبت تخلفات و نرم افزار اعلان نقاط پرتصادف به رانندگان در سال جاری با جدیت بیشتری مطالبه و محقق خواهد شد و فرایند اصلاح هندسی نقاط پرتصادف و جانمایی سیستم‌های هوشمند با استفاده از خرد جمعی و ظرفیت‌های کارشناسان استان در حال عملیاتی شدن است.

وی  با اشاره به تیپ شناسی تصادفات استان اظهار داشت: خطای رانندگی همچنان تحت مقوله عامل انسانی مهم‌ترین عامل بروز تصادفات رانندگی است و تخطی از سرعت مطمئنه، قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی، برخورد با دام و احشام اهلی، کاروان‌های قاچاق انسان و فقدان مهارت‌های لازم در مدیریت و سایط نقلیه همچنان در جاده‌های استان قربانی می‌گیرد.

انتهای پیام/ع

۸۲۱ تن قربانی  تصادفات سیستان و بلوچستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.