سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساجدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

اروپا سرانجام از برجام خارج می شود/ خروج آمریکا از برجام منجر به تغییر رفتار ایران نشده است

کارشناس سیاست خارجی گفت: خلاف ادعای ترامپ هیچ تغییری در رفتار ایران ایجاد نشده و ایران نباید به ماندن اروپا در برجام دل ببندد.

محمد ساجدی کارشناس سیاست خارجی در گفت‌وگو با  خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ادعای ترامپ مبنی بر تغییر رفتار ایران در منطقه به دنبال خروج آمریکا از برجام اظهار کرد: هیچ تغییری در رفتار و رویکرد ایران نسبت به قبل رخ نداده است.

وی تصریح کرد: این مسئله یک جنگ روانی است که آقای ترامپ شروع کرده تا با توسل به آن بتواند تا حدود زیادی از رسیدن به بحران جدی‌تر جلوگیری کند و طبق آنچه مقامات رسمی اعلام کردند، هیچ تغییری در رفتار ایران رخ نداده است.

کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه رویکرد ما همچنان نسبت به آمریکا مانند گذشته است، همانطور که رئیس مجلس گفتند این امر نشان دهنده واقعیت‌های موجود میان تهران و واشنگتن است افزود: بنابراین ما شاهد هستیم که هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده که موجب شود آقای ترامپ این ادعا را مطرح کنند و همچنان خصومت بین ایران و آمریکا به قوت خود باقی است.

ساجدی در ادامه درباره مذاکرات میان ایران و طرف مقابل نسبت به حیات برجام، گفت: حتی اگر رهبران اروپایی تضمین‌های کتبی بنویسند و به ایران بدهند، هیچ تأثیری در نتیجه مذاکرات نخواهد داشت زیرا شرکت‌های چندملیتی فعال در ایران مثل توتال، ایرباس و ... به دلیل وابستگی شان به آمریکا نمی‌توانند بدون نظر این کشور در ایران کار کنند، به احتمال زیاد بسیاری از این شرکت‌ها از ایران خواهند رفت.

وی در ادامه افزود: این یک بازی میان اروپا و آمریکا برای کشتن وقت شکل گرفته است و ممکن اروپایی‌ها یکسال به این روال ادامه دهند و در آخر از برجام خارج شوند، بنابراین در مجموع دل بستن به اینکه اروپا بماند یا نماند فقط باعث از بین رفتن وقت می‌شود و اروپا هم سرانجام از برجام خواهد رفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترامپ ، برجام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۸ تير ۱۳۹۷
باید اجرای برجام توسط ایران تعلیق شود تا زمانیکه طرف مقابل به تعهدات خود عمل نمایدلازم نیست به صراحت خروج از برجام اعلام گردد.
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
باید زودتر از برجام خارج بشیم
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
ایران هیچگاه از برجام خارج نمی شود حتی اگر همه ی اعضای 5+1 از برجام خارج شوند این را دنیا بداند حاصل همه ی تلاشها تدبیر و امید طی 5 سال همین برجام است
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
اگه میتونستن خارج بشن منتظر نمیشدن ترامپ بیاد و زودتر از ترامپ میزدن زیرش مشکلشون اینه که نمیتونن خارج بشن حتی ترامپم میدونه نمیتونه خارج بشه ولی داره الکی شلوغش میکنه و آب رو گل آلود میکنه بلکه بتونه ماهی بگیره
ملکوت
۱۰:۴۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
به درک که خارج میشود از برجام اروپا از اول تمام کشورهای مذاکره کننده برجام از برجام خارج بودن چونکه هیچ کدام از تعهدات در برجام اجرا نشد.