سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هاشمی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

ابهام در تأمین بودجه شهرداری تهران/ ماجرای وام کلان بانکی و بدهکار شدن شهرداری

رئیس شورای شهر تهران گفت: دریافت وام بانکی هنگفت، شهرداری تهران را به شدت بدهکار کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در پایان شصت و هشتمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با بیان اینکه گزارش تفریغ بودجه باید در اردیبهشت 96 ارسال می‌شد، اظهار کرد: ما در شورا این گزارش را بررسی کردیم و کمیسیون برنامه و بودجه به آن پرداخته و نتیجه‌ای را که حسابرسی آورده است، امروز قرائت شد.

وی با بیان اینکه موضوع تفریغ بودجه موضوع جدیدی نیست و سال‌هاست که اجرا می‌شود، افزود: این کار، هم برای دولت و هم برای شهرداری‌ها انجام می‌شود و حتی شرکت‌های خصوصی و دولتی هم تفریغ بودجه را انجام می‌دهند، لذا این کار در کمیسیون برنامه و بودجه انجام و در شورا هم بحث‌های کارشناسی در خصوص آن انجام شد و در 11 ماده به تصویب اعضای شورا رسید.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه در گزارش تفریغ بودجه رقم 17 هزار و 900 میلیارد تومان به 22 هزار و 800 میلیارد تومان تبدیل شده بود و این مبلغ از طریق درآمد واقعی در شهرداری به دست نیامده بود، گفت: این مبلغ از طریق گرفتن یک وام هنگفت به دست آمده بود که شهرداری‌ را به شدت بدهکار کرده است.

رئیس شورای شهر تهران افزود: در تفریغ بودجه به دقت مشخص نشده بود که این پول کجا هزینه شده است و نکته دیگر این بود که بخشی از درآمدهایی که در سال 94 به دست آمده بود و مبلغ آن 1300 میلیارد تومان بود، رقم آن به درستی در درآمدهای 95 دیده نشده بود و عمده ترین موارد مطرح بود.

وی خاطرنشان کرد: گزارش هزینه کرد این افزایش از 17 هزار و 900 میلیارد تومان به 22 هزار میلیارد تومان به درستی به شورا ارائه نشده است که قرار شد این موضوع شفاف‌سازی شود.

هاشمی رفسنجانی افزود: شهرداری عملکرد بودجه 96 را هنوز نفرستاده و در حالی که ما در ماه خرداد هستیم، باید تا آخر اردیبهشت عمکرد بودجه 96 را ارسال می‌کرد و من هم امروز تذکر دادم که زودتر آن را ارائه دهند.

انتهای پیام/

گزارش تفریغ بودجه 95 تصویب شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.