سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکرآب شدن رابطه اعضای گروه هفت در پی ترش‌رویی‌های ترامپ

گروه هفت به علت مخالفت آمریکا با شش عضو دیگر این گروه در نشست کبک، دچار بحران شده و آمریکا هم منزوی شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس بیست و چهار، درحال حاضر گروه هفت به علت مخالفت آمریکا با شش عضو دیگر این گروه در نشست کبک، دچار بحران شده و آمریکا هم منزوی شده است.

خبرنگار اعزامی شبکه خبری فرانس بیست و چهار به کبک گزارش داد: دونالد ترامپ با ترش رویی به نشست سران گروه هفت در کبک آمد. او در برخی از جلسات این نشست به ویژه نشست مربوط به تغییرات اقلیمی شرکت نکرد. او پیش از پایان نشست کانادا را ترک کرد و در کنفرانس مطبوعاتی پایانی نشست نیز شرکت نکرد. دونالد ترامپ این منطق خود را تا پایان ادامه داد و در توییتی اظهارات جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا را در کنفرانس مطبوعاتی پایانی نشست غیرقابل قبول خواند.

بیشتر بخوانید: بیانیه اتهام‌آمیز گروه هفت در مورد ایران 

خبرنگار فرانس بیست و چهار با اشاره به اظهارات جاستین ترودو در این کنفرانس مطبوعاتی درخصوص تعرفه های آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم از اروپا و کانادا گفت ترودو با یادآوری گذشته مشترک آمریکا و کانادا و به ویژه حضور نیروهای کانادایی در کنار نیروهای آمریکایی در جنگ جهانی اول و دوم، استدلال آمریکا در اعمال این تعرفه های گمرکی و ارتباط آن با امنیت ملی آمریکا را توهین به مردم کانادا دانست.

خبرنگار فرانس بیست و چهار افزود: در هر حال این مسئله باعث شد دونالد ترامپ طی توییتی در هواپیمایی که او را به سنگاپور می برد، اعلام کند امضایش را از بیانیه پایانی این نشست پس می‌گیرد بیانیه ای که پس از چانه‌زنی‌های زیاد برای ارائه مواضع مشترک گروه هفت، تنظیم شد. این ضربه ای به گروه هفت بود. هرچند اروپایی‌ها اینجا در کبک می گویند که به متن امضا شده به شدت پایبند خواهند بود اما واضح است که پس از این نشست عجیب و مضحک که در آن شاهد مخالفت آمریکا با شش شریک خود درباره برخی پرونده ها به ویژه پرونده ایران و مسئله تجارت بودیم حال می توان گفت که گروه هفت دچار بحران شده و آمریکا منزوی شده است و در هر حال از این پس روابط خصمانه ای با کانادا خواهد داشت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.