سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احیای سبک معماری روستا‌های گردشگری آذربایجان شرقی

سبک زندگی روستایی و معماری روستا‌های هدف گردشگری امسال احیا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  آبدار مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در نشست کارگروه میراث فرهنگی بناب گفت: این طرح در سه قسمت اقامتگاه روستایی، طبیعت گردی و بوم گردی عشایری اجراء می‌شود.

آبدار افزود: برای حمایت از متقاضیان بخش خصوصی و به منظور ترویج اقامتگاه‌های بوم گردی ۲۵۰ میلیون ریال با سود ۴ درصد تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی ثبت، صدور مجور و معرفی اقامتگاه‌ها به گردشگران از طریق سایت‌های مجوز دار را از وظایف این سازمان دانست و خاطرنشان کرد: روستای توتاخانه بناب به لحاظ معماری ویژه طبیعت بکر اطراف آن جزو روستا‌های هدف بوم گردی معرفی شده است.

آبدار همچنین با تاکید بر ضرورت ساماندهی هفته بازار‌های استان از فروش اجناس خارجی در بازار چه‌های صنایع دستی انتقاد کرد و گفت: برای حمایت از تولیدات داخلی از این پس بازارچه‌های دائمی صنایع دستی حق عرضه کالا‌های خارجی را نخواهند داشت.

وی نبود مراکز اطلاع رسانی برای گردشگران در شهر‌های استان را ضعف بزرگی در توسعه صنعت توریسم دانست و گفت: اگر شهرداری‌ها مراکز اطلاع رسانی را دایر کنند این اداره کل آماده هست همه محتوا‌های لازم را در اختیار آن‌ها قرار دهد تا گردشگران بتوانند از آثار تایخی و فرهنگی شهر‌ها به خوبی استفاده کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مسیر شهر‌های بناب -آذرشهر- مراغه و ملکان را جزو یکی از پرتردترین مسیر‌های ۵ گانه گردشگری تبریز ۲۰۱۸ اعلام کرد و افزود: خوشبختانه ۸۰ درصد زیر ساخت‌های گردشگری شهرستان بناب برای توسعه گردشگری آماده است.

ضیاء اله اعزازی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه معاون اول رئیس جمهور دستور ثبت «بناب شهر دوچرخه» را در فهرست آثار ناملموس کشور داده، سرعت بخشیدن به روند ارسال پرونده این طرح را به سازمان میراث فرهنگی خواستار شد.

فرماندار بناب نیز از اختصاص ۱۳ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیر ساخت‌های حوزه گردشگری این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به وضع منابع آبی باید در تغییر سبک معیشت خانوار‌های روستا‌هایی که جزو روستا‌های هدف گردشگری است تلاش کرد.
امین رفیعی تکمیل زیر ساخت‌های منطقه گردشگری قره قشون، سد دوش و روستا‌های توتاخانه و صور را ضروری دانست و افزود: این مناطق از ظرفیت‌های خوبی برای جذب گردشگری برخوردار است، ولی با وضع موجود نمی‌توان از مسافران به خوبی پذیرایی کرد.

وی همچنین از برگزاری جشنواره بین المللی کباب بناب در هفته اول شهریور ماه امسال خبر داد. 

 

انتهای پیام/ش

برگزاری جشنواره بین المللی کباب بناب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.