سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کواکبیان در جلسه علنی:

فکر نمی‌کنم دلسوزتر از شمخانی برای امنیت ملی داشته باشیم/نباید سیستم بانکی خود را فشل کنیم

نماینده تهران گفت: دبیر شورای عالی امنیت ملی موافق با تصویب لایحه مبارزه با تامین مالی ترورسم است و به نظرم کسی دلسوزتر از او برای امنیت ملی نداریم.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز  (یکشنبه 20 خرداد) در موافقت با لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم(CFT) اظهار کرد: مجلس امروز در یک تصمیم بسیار جدی قرار دارد که منافع ملت ایران در آن مطرح است.

وی با اشاره به بررسی این لایحه در یکی از جلسات غیرعلنی مجلس با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی، گفت: در آن جلسه دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت که این لایحه باید تصویب شود و به نظرم کسی دلسوزتر از شمخانی برای امنیت و منافع ملی‌مان نداریم.

نماینده مردم تهران با اشاره به سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان نظام و همچنین مراسم 14 خرداد، تصریح کرد: در این جلسات ایشان یک کلمه هم درباره این 4 لایحه نفرمودند درحالی که می‌توانستند به ما رهنمود دهند اما این مسئله را به مجلس و دولت واگذار کردند.

کواکبیان تأکید کرد: بر این اساس اگر بنده به دلسوزی برخی افراد شک نکنم، قطعا به اطلاعاتشان شک می‌کنم.

وی با بیان اینکه این روزها پیامک‌های زیادی به بنده رسیده است مبنی بر آنکه تصویب این لوایح خیانت به خون شهداست، گفت: بنده خود جانباز و برادر شهید هستم و معتقدم اگر آمریکا چوب لای چرخ سیستم بانکی ما کند، خیانت به خون شهداست و آنها ناراحت می‌شوند.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه با حضور کسانی که آبستراکسیون کردند چند شرط به این لایحه اضافه کردیم، اظهار کرد: برخی احتمال ضرر آتی را مطرح می‌کنند در حالی که باید ضرر فعلی را در نظر بگیریم، حتی بانک مرکزی عراق هم با سیستم بانکی ما کار نمی‌کند ما نباید با این اقدامات سیستم بانکی خود را فشل کنیم و اگر این کار صورت نگیرد نوعی خود تحریمی است.

کواکبیان گفت:  نماینده وزارت اطلاعات در کمیسیون امنیت ملی مطرح کرد که عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی بیشترین ناراحتی را در مورد اینکه ما به این کنوانسیون بپیوندیم، دارند، چه کسی گفته که اگر این لایحه تصویب شود باید قاسم سلیمانی را تحویل دهیم؟ با حفظ شروط قرار است به این کنوانسیون بپیوندیم و برخی ضررهای احتمالی آتی را مطرح می کنند و توجه ندارند که باید ضرر قطعی را دفع کرد، اگر این لوایح تصویب نشود به نوعی خودتحریمی کرده ایم.

وی با بیان اینکه 188 کشور به این کنوانسیون پیوسته اند، افزود: تعریف سازمان ملل از تروریسم، القاعده، طالبان، جبهه النصره و داعش بوده و اگر قرار است فلسطین به عنوان تروریسم معرفی شود، ما اقداماتی انجام خواهیم داد.

این نماینده مردم در مجلس با تاکید بر اینکه با پیوستن به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم می توان سازمان مجاهدین خلق را تعقیب و اقداماتی که علیه جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد، را پیگیری کرد، خطاب به مخالفان گفت: نگرانی و دلواپسی ها هیچ ربطی به برجام ندارد، زیرا مقام معظم رهبری فرمودند که «در قالب برجام غنی سازی 190 هزار سو را هدفگذاری کنید».

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایطی قرار داریم که انسجام داخلی ما اقتضا می کند به این لایحه رأی مثبت دهیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.