سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لس آنجلس تایمز؛

آتش زدن عروسک ترامپ، نماد خشم مردم ایران در روز جهانی قدس

روزنامه لس آنجلس تایمز نوشت مردم ایران در راهپیمایی روز قدس خشم خود را از آمریکا، اسرائیل و عربستان نشان دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، لس آنجلس تایمز در مطلبی نوشت: مردم ایران روز جمعه در راهپیمایی روز قدس، اسرائیل را محکوم کردند و عروسک دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، را به آتش کشیدند. گزارش‌ها حاکی است این راهپیمایی در صدها شهر ایران برگزار شد.

این روزنامه افزود مردم در تهران در این راهپیمایی همبستگی خود را با جنبش فلسطینیان در نوار غزه اعلام کردند و پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود: «قدس برای ماست.»

لس آنجلس تایمز در ادامه نوشت این مراسم سالانه برای نشان دادن خشم ایران از دشمنانش، از جمله اسرائیل، آمریکا و عربستان سعودی برگزار می‌شود و پس از پیروزی  انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 (1357 خورشیدی) هرساله در آخرین جمعه ماه رمضان انجام شده است.

در ادامه این مطلب آمده است: در مراسم امسال، ایران خشم خود را از خروج دونالد ترامپ از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نیز نشان داد. تهران در روزهای گذشته اعلام کرد در صورتی که اتحادیه اروپا نتواند در معافیت از تحریم‌ها گامی بردارد، تهران از توافق هسته‌ای خارج خواهد شد.

اتحادیه اروپا نیز از دولت آمریکا معافیت از تحریم‌های ایران را درخواست کرده است.

یک فرد حاضر در این راهپیمایی در تهران گفت: «ما در هیچ مذاکره‌ای به آمریکایی‌ها و یا اروپایی‌ها اعتماد نمی‌کنیم.»

ایرانی‌های حاضر در راهپیمایی روز جهانی قدس همچنین تصمیم دولت ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی را محکوم کردند و آن را اقدام متخاصمانه‌ای علیه مردم فلسطین خواندند.

بنابر این مطلب، علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران، در سخنرانی خود در روز قدس گفت تظاهرکنندگان در غزه که خواهان حق بازگشت به سرزمین‌های اشغال شده خود هستند، مصالحه نخواهند کرد.

در پایان این مطلب آمده است یک شهروند ایرانی به نام «علی» به خبرنگار لس آنجلس تایمز گفت: «ما از نظر شرعی وظیفه داریم در این راهپیمایی شرکت کنیم. ما پیرو رهبر معظم انقلاب هستیم.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.