سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسکو: مقاومت داعش در سوریه تنها در مناطق تحت کنترل آمریکا ادامه دارد

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ظهور داعش، نتیجه تهاجم نظامی واشنگتن به عراق بود و اکنون نیز حضور این گروه تروریستی در سوریه تنها در مناطق تحت کنترل آمریکا ادامه دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد گروه تروریستی داعش همچنان در برخی کانون‌ها، آن هم فقط در مناطق تحت کنترل نیرو‌های آمریکایی در سوریه مقاومت می‌کند.

وزارت دفاع روسیه همچنین تأکید کرد اوضاع مردم سوریه در «التنف» و «الرقه» که تحت کنترل نیروهای آمریکاست، فاجعه‌بار است.

«ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، گفت: مقاومت داعش در سوریه تنها در مناطق تحت کنترل آمریکا ادامه دارد.

کوناشنکوف افزود: «در خصوص اوضاع فعلی در سوریه، به پنتاگون پیشنهاد می‌دهیم که نقشه‌ای را که اوضاع این کشور را نشان می‌دهد مجددا بررسی کند. تمام بخش‌هایی که تحت مقاومت تروریست‌های داعش در سوریه است، صرفا مناطقی است که در کنترل نیروهای آمریکایی بوده است».

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ظهور گروه تروریستی داعش نتیجه تهاجم نظامی آمریکا به عراق بود و بخش اعظم سلاح‌هایی که آمریکا در اختیار معارضان مسلح سوری قرار داد در نهایت به دست داعش و گروه جبهه النصره افتاد.

او در واکنش به اظهارات جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، که مدعی شده بود بشار اسد با حمایت ایران و روسیه مردم کشورش را به سمت یک فاجعه هدایت کرده است، در حالی که گروه موسوم به نیرو‌های سوریه دموکراتیک که عمدتا کرد هستند تنها سازمانی بود که در شکست دادن داعش در سوریه موفق شد، گفت: «ما از سخنان وزیر دفاع آمریکا در ارتباط با تحولات سوریه شگفت زده شده ایم.»

کوناشنکوف تاکید کرد: «گسترش بیشتر داعش به سمت سوریه فقط با بی تحرکی محسوس آمریکا و ائتلاف به اصطلاح تحت هدایت این کشور میسر شد. این وضعیت باعث شد تروریست‌های داعش سریعا کنترل میادین نفتی در شرق سوریه را در اختیار بگیرند و به جریان پیوسته‌ای از درآمد از ناحیه فروش محصولات نفتی دست یابند.»

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، سوریه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.