سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طی ۳ سال گذشته صورت گرفت؛

آزادی بیش از هزار زندانی جرائم غیر عمد

رئیس ستاد دیه خوزستان گفت: طی ۳ سال گذشته، هزار و ۳۰۰ نفر از محکومان جرائم مالی غیرعمد با ۱۵۰ میلیارد تومان بدهی مالی و دیات از زندان آزد شدند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نیا، رئیس ستاد دیه استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  بیان کرد: طی 3 سال گذشته، هزار و 300 نفر از محکومان جرائم مالی غیرعمد با 150 میلیارد تومان بدهی مالی و دیات از زندان آزد شدند که بیش از 50 میلیارد تومان از آن مربوط به گذشت شکات و مابقی آن آورده خانواده ها و خیرین استان بوده است.

وی با بیان این که 309 نفر زندانی جرائم غیرعمد هنوز در زندان های استان هستند افزود: خانواده زندانیان نیز نیازمند توجه و رسیدگی هستند و وقتی سرپرست خانواده پشت میله های زندان گرفتار می شود، خانواده دچار مشکلات متعددی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نیا اظهار داشت: این ستاد هم اکنون هزار خانواده را تحت پوشش انجمن حمایت از خانواده زندانیان دارد.

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ صلح، مهربانی، صبر درمقابل مشکلات و افزایش آستانه تحمل، باید شورای فرهنگ عمومی استان و آموزش و پرورش و سایر دستگاه های مرتبط استان همفکری و همراهی داشته باشند راه های گسترش آن را در میان گروه ها و اقشار مختلف مردم بررسی کنند.

وی افزود: با افزایش اعتقاد به جهان آخرت، صبر انسان نیز افزایش می یابد. چراکه این جهان فانی است و آنچه در نهایت می ماند رفتار شایسته و نام نیک اوست.

شریعتی پایین بودن آمار زندانیان جرائم غیرعمد استان نسبت به استان های همتراز خوزستان را نشانه وجود زمینه عطوفت و مهربانی برشمرد و عنوان کرد: باید این فرهنگ گسترش یابد تا پیش از هرچیز از وقوع جرائم در جامعه کاسته شود.

انتهای پیام/م

بازگشت زندانیان به جامعه در خوزستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.