سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هزینه رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه رکورد زد

هزینه برگزاری رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با ۱۴ میلیارد دلار، رکورد پرخرج‌ترین دوره را از آن خود کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه اینترنتی مسکو تایمز، مقامات روسیه اعلام کردند بیش از 14 میلیارد دلار برای برگزاری بازی های جام جهانی فوتبال 2018، هزینه شده  است. این رقم رکورد پرهزینه ترین رقابت های جام جهانی فوتبال را از آن خود کرده است.

«آرکادای دیورکوویچ»، معاون سابق نخست‌وزیر روسیه،  با برآورد هزینه‌های آماده سازی بازی های جام جهانی فوتبال در سال 2018، اعلام کرد تاکنون بیش از 14 میلیارد دلار،  معادل یک درصد از تولید ناخالص داخلی روسیه طی 5 سال گذشته،  برای  برگزاری این بازی ها هزینه شده است.

بر اساس  گزارش محاسبات پورتال کسب و کار  و تجارت در روسیه که پیش از این منتشر شد، این کشور مجموعا 883 میلیارد روبل  معادل 14 میلیارد و 200 میلیون دلار برای میزبانی جام جهانی هزینه کرده است که حدود 3 میلیارد دلار بیش از هزینه های اعلام شده رسمی است.

تجهیز زیرساخت های حمل و نقل (6 میلیارد و 110 میلیون دلار)، ساخت ورزشگاه (3 میلیارد و 450 میلیون دلار) و احداث هتل و مراکز تفریحی (680 میلیون دلار) بالاترین هزینه ها را به خود اختصاص داده است.

به گفته تحلیلگران، برگزاری بازی ها جام جهانی فوتبال 2018 روسیه، تاکنون رکورد پرهزینه ترین دوره از این رقابت ها را به خود اختصاص داده است.

روسیه در سال 2012 به عنوان میزبان جام جهانی فوتبال 2018 انتخاب شد. بودجه رسمی برگزاری این رقابت ها تا کنون 12 بار اصلاح شده است.

رقابت های جام جهانی فوتبال 2018 از 14 ژوئن (24 خرداد) آغاز می شود و تا یک ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.