سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستین نشست هماهنگی کمیته فرهنگی و تبلیغات نماز عید سعید فطر برگزار شد

نخستین نشست هماهنگی کمیته فرهنگی و تبلیغات نماز عید فطر سال ۱۳۹۷ با حضور نمایندگان نهاد‌های فرهنگی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ نخستین نشست هماهنگی کمیته فرهنگی و تبلیغات نماز عید فطر سال ۱۳۹۷ روز دوشنبه ۱۴ خرداد ماه با حضور نمایندگانی از نهادهای فرهنگی گوناگون در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

اوحدی: باید اجتماعی باشکوه در نماز عید فطر ایجاد شود

سعید اوحدی رئیس کمیته فرهنگی و تبلیغات نماز عید سعید فطر و رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این نشست گفت: امسال همانند سال‌های گذشته ستادی تشکیل شده که مسائل نماز عید فطر به خوبی مدیریت شود و کمیته‌ای نیز با عنوان کمیته فرهنگی و تبلیغات تشکیل شده که مسئولیت آن به عهده سازمان فرهنگی هنری است.

وی با اشاره به اهمیت نماز عید فطر عنوان کرد: امام علی (ع) پاداش نماز عید فطر را بازگشت به جایگاه بهشت ذکر می‌کنند و امام رضا (ع) نیز می‌فرمایند خداوند روز عید فطر را برای اجتماع بزرگ مسلمانان قرار داده است. این نشان‌دهنده اهمیت حضور جمعی مردم است و تاکید شده که مسلمانان در روز عید فطر اجتماعی باشکوه تشکیل دهند و نشاط داشته باشند. امسال در کمیته فرهنگی و تبلیغات در حوزه محتوایی باید آماده‌سازی مناسبی داشته باشیم. ظرفیت‌های گوناگونی داریم و سعی می‌کنیم با تقسیم وظایف از آن ها استفاده کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی هنری ضمن تاکید بر حضور و اجتماع شهروندان در نماز عید فطر مصلی تهران گفت: احادیث به صورت متواتر بر جمعی بودن این نماز تاکید دارد و باید به فکر جمع شدن مردم به شکل خانوادگی باشیم. در نشستی که با وزیر آموزش و پرورش داشتیم، به جمع‌بندی خوبی رسیدیم تا انگیزه حضور در نماز عید را در بین دانش آموزان تقویت کنیم.

وی با اشاره به قرار داشتن در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: باید این مسئله را در کمیته محتوا در نظر بگیریم. فضای منطقه و کشور و تبلیغات گسترده‌ای که علیه نظام انجام می‌دهند، باید مورد توجه قرار گیرد و اقدامات فرهنگی برای تقویت سرمایه اجتماعی انجام شود.

اوحدی تصریح کرد: یکی از مسائل مهم، جلوگیری از اسراف است. مجموعه‌های گوناگون دعای عید فطر چاپ می‌کنند و متاسفانه خیلی وقت‌ها غلط‌هایی هم در آن مشاهده می‌شود. باید در این حوزه تمرکز داشته باشیم و چند مجموعه مشخص این وظیفه را عهده‌دار شوند.

وی همچنین از نورافشانی در شب عید سعید فطر و فعالیت‌های تبلیغاتی مؤثر خبر داد و گفت: برای تقسیم بهتر وظایف، دو کمیته محتوایی و تبلیغات تشکیل می‌شود که آماده‌سازی محتوای تبلیغات فرهنگی و هدیه به نمازگزاران کودک را بر عهده دارند.

ابوالفضل رفیع مدیر کل فرهنگی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز در این نشست عنوان کرد: در حوزه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی ۶ ایستگاه صلواتی را پیش‌بینی کرده‌ایم که در این ایستگاه‌ها فضاسازی تبلیغی و فعالیت‌های فرهنگی ویژه‌ای برای روزه اولی‌ها داریم. دو محصول فرهنگی هم در دست تولید داریم که با رویکرد ترویجی آماده می‌شود. همچنین توزیع گل در میان نمازگزاران را داریم. این جمع‌بندی اولیه است و این آمادگی وجود دارد که میزان فعالیت‌ها را با توجه به تصمیمات کمیته فرهنگی افزایش دهیم.

امینی: ۵۰ درصد برنامه‌ها مختص خانواده و کودکان است

مجتبی امینی سرپرست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در این نشست با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های ابتدایی در دو کارگروه محتوا و اجرا انجام شده ، گفت: در نزدیکی پنج در مصلی، پنج مجموعه ایستگاه فرهنگی پیش‌بینی شده که مردم می‌توانند به آن ها مراجعه کنند. هدف اصلی این است که یک خاطره خوش از عید سعید فطر در ذهن کودکان باقی بماند و به همین دلیل ۵۰ درصد برنامه‌هایمان برای کودکان و خانواده‌ها در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: غرفه سیار بازی کودکان برای نگهداری کودکان در زمان برگزاری نماز ، غرفه عکس یادگاری با یک دکور خوب و تقدیم عکس به خانواده‌ها، تقدیم گل همانند سال‌های گذشته و در هنگام خروج از نماز، تولید کلیپ‌ها و تیزرهای ویژه در حوزه نماز عید فطر و پخش آن از رسانه ملی و جشنواره عکس عید نیایش با رقابت عکاسان بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده است.

امینی اضافه کرد: همچنین در نظر داریم با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران، نمایشگاهی از عکس‌های نماز عید فطر در سال‌های گوناگون را در سطح شهر به نمایش بگذاریم. گروه‌های سرود و تواشیح نیز به اجرای صحنه‌ای می‌پردازند، البته این کار طوری نخواهد بود که مراسم اصلی را تحت تأثیر قرار دهد. اهدای هدیه فرهنگی به کودکان و نوجوانان به ویژه در حوزه کتاب، دیگر برنامه معاونت فرهنگی در نماز عید فطر است.

آمادگی کامل شهرداری تهران برای حمایت از برنامه‌های فرهنگی نماز عید فطر

همچنین برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران عنوان کرد: اگر محتوایی آماده شده با هماهنگی‌هایی که انجام می‌دهیم، آن را در سطح شهر اکران می‌کنیم تا در چهل سالگی انقلاب اسلامی، عکس‌هایی از نماز عید فطر در سال‌های گذشته به نمایش در آید.

امین عارف‌‌نیا رئیس مرکز ارتباطات و امور بین المل شهرداری تهران نیز در این جلسه ضمن اعلام آمادگی تمامی ظرفیت های رسانه ای شهرداری تهران به منظور دعوت از مردم برای شرکت در نماز عید فطر پیشنهاد کرد: برنامه ریزی برای حضور اقشار گوناگون از قبیل اهالی فرهنگ و هنر و ... در نماز روز عید انجام شود.

مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران که رییس کمیته پشتیبانی ستاد برگزاری نماز عید فطر نیز هست، در این جلسه از اعلام آمادگی و حمایت کامل شهرداری تهران از اقدامات و برنامه های کمیته فرهنگی ستاد خبر داد.

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.