سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام مهلت ارسال آثار به جشنواره نمایشنامه‌نویسی در گیلان

آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره نمایشنامه‌نویسی در گیلان ۳۱ تیرماه اعلام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ قاسم مصفا مسئول روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: ۳۱ تیر ماه آخرین مهلت ارسال آثار به نخستین جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه‌نویسی گیلان، بزرگداشت استاد یوسف فخرایی است.

وی افزود: نخستین جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه‌نویسی گیلان «بزرگداشت استاد یوسف فخرایی» با هدف ارج نهادن به آموزش هنر، استعدادیابی و شناسایی هنرمندان جوان و فعال، معرفی و تعالی ارزش‌های والای هنر ایرانی و اسلامی، ایجاد ارتباط هنری بین هنرمندان آموزشگاه‌های آزاد هنری استان، ایجاد بستر مناسب برای بروز و ظهور خلاقیت‌های هنری در قالب نمایشنامه‌نویسی برای هنرجویان آموزشگاه‌ها در سراسر استان برگزار می‌شود.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خاطر نشان کرد:این جشنواره دارای موضوعی آزاد است، اما مضامینی همچون فرهنگ و سنن ایران اسلامی، دنیای معنوی و انسان معاصر، بنیان خانواده، تأثیرات مدرنیسم در اولویت هستند.

قاسم مصفا گفت: شرکت‌کنندگان در جشنواره، حتماً باید هنرجوی یکی از آموزشگاه‌های آزاد هنری دارای مجوز از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان باشند و می‌توانند حداکثر ۳ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی افزود: در این جشنواره اقتباس از داستان‌ها و رمان‌ها بلامانع است، اما باید نام داستان یا رمانی که از آن اقباس صورت گرفته است در ابتدای نمایش‌نامه معرفی شود.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت:آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، دسته‌بندی شده و توسط هیئت داوران ١٠ کاندید و در نهایت ٣ منتخب برگزیده معرفی خواهند شد، که به رتبه اول جشنواره دیپلم افتخار و کارت هدیه به مبلغ ۸ میلیون ریال، رتبه دوم دیپلم افتخار و کارت هدیه به مبلغ ۵ میلیون ریال، رتبه سوم دیپلم افتخار و کارت هدیه به مبلغ ۳ میلیون ریال، اهدا می‌شود.

قاسم مصفا با اشاره به اینکه همچنین از ۵ هنرمند شرکت‌کننده با اهدای لوح تقدیر و کارت هدیه به مبلغ یک میلیون ریال تقدیر خواهد شد تصریح کرد: زمان اعلام منتخبان پایان مردادماه است و از برگزیدگان در آئین اختتامیه که ۷ شهریور ماه برگزار می‌شود، تقدیر می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

۳۱ تیرماه آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره نمایشنامه‌نویسی گیلان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.