سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت؛

از ابلاغ آئین نامه سنوات دانشجویی دانشجویان تا آخرین جزئیات انتقال واحدهای دانشگاه آزاد به سوهانک

وزارت علوم این هفته با اخبار متنوعی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛حوزه وزارت علوم این هفته با اخبار متنوع و بی‌شماری روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در ادامه دنبال کنید.

 

طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت:واقعیت آن است که دانشگاه آزاد اسلامی در دوره ای مبتنی بر کلاس محوری توسعه پیدا کرد. در دوران کلاس محوری، ساختمان های منفرد را به عنوان جزئی از دانشگاه در سطح شهر به صورت پراکنده انتخاب کرده و مورد استفاده قرار داده بودند.

وی ادامه داد: واحد تهران مرکزی با توجه به اینکه اولین واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی است، از یک ساختار بسیار قدیمی و پراکنده برخوردار است. در مرحله جدید دانشگاه به دنبال آن هستیم که دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان کنشگر فعال در حوزه علم باشد که ساختار واحد تهران مرکزی جوابگوی این موضوع نیست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت: این جابه جایی دارای 2 نکته است؛ نکته اول اینکه ساختمان های این واحد فرسوده بود و مباحثی که در مدیریت بحران وجود دارد، باید در این ساختمان ها لحاظ می شد، این ساختمان ها برای تراکم دانشجو در نظر گرفته نشده بودند و به عنوان مثال در یک ساختمان کوچک 11 هزار دانشجو رفت و آمد می کردند. این شرایط علاوه بر اینکه شایسته وضعیت علمی دانشگاه نبود، فاقد امنیت لازم برای مسائل آموزشی دانشگاه نیز بود.

وام مسکن اعضای هیئت علمی افزایش یافت

سنگتراش مسئول سابق دفتر ستاد رفاهی وزارت علوم گفت:در این مدت کوتاه ستاد امور رفاهی توانست چهار کارگروه در زمینه‌های مسکن، ارائه تسهیلات، خودرو و گردشگری تشکیل داده و در حد توان کارهای مثبتی انجام می دهد.

مسئول سابق دفتر ستاد رفاهی وزارت علوم افزود: از جمله کارهای انجام شده  پیگیری امور مربوط به افزایش وام مسکن اعضای هیئت علمی به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان بود که مراحل نهایی را می‌گذراند.

وی ادامه داد: انعقاد قرارداد با چند شرکت سازنده خودرو جهت تحویل خودرو به اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، ارائه تسهیلات از ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان از طریق انعقاد قرارداد با بانک‌ها و اعزام متقاضیان به عتبات با دادن وام یک میلیون و پانصد هزار تومانی و  خدمات رسانی در زمینه سلامت از دیگر کارهای  صورت گرفته بود.

مصاحبه‌های دکتری دانشگاه آزاد از ۱۶ تیر آغاز می‌شود

رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت:امسال با توجه به تجربیاتی که در دو سال گذشته برای مصاحبه‌های دوره دکتری داشتیم برنامه جدیدی تهیه شده است، در برخی سال‌ها مصاحبه‌ها به صورت متمرکز در شهر تهران برگزار می‌شد که باعث بروز مشکلاتی برای داوطلبان می‌شد چراکه باید همه به تهران مسافرت می‌کردند و تجمع و تمرکز مصاحبه باعث اتلاف وقت می‌شد.

وی افزود: در سال ۹۶ انجام مصاحبه به تمام واحدهای دانشگاهی منتقل شد و در همه واحدها امر مصاحبه انجام گرفت. این روش هم باعث سفرهای زیاد داوطلبان می‌شد، همچنین این روش هم وقت قابل توجهی از اعضای هیئت علمی می‌گرفت.

بومی گزینی اولویت اصلی در تحصیل دانشجویان

نصیر زاده مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد گفت: هدف ما این است که در وهله اول خدمات رسانی به خانوادهای شهدا، آزادگان و جانبازان است تا از این طریق بومی سازی که اولویت اصلی امور شاهد و ایثارگران است، برای دانشجویان انجام شود.

نصیرزاده اضافه کرد: این انتقال محل تحصیل دانشجویان طی فرآیند خاصی صورت گرفته و می تواند نقش مهمی در تسهیل روند آموزش و تحصیل دانشجویان شاهد و ایثارگر داشته باشد.

ابلاغ سند اسلامی دانشگاه‌ها به همه واحدهای دانشگاه آزاد

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بحث سند راهبردی فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد از مدت ها پیش تدوین شده است، خوشبختانه مراحل مختلفی را طی و قرار است این سند به عنوان یک محور حرکت در حوزه فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه باشد.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی فرهنگی در سال گذشته دانشگاه آزاد را بر اساس راهبردهای سند اسلامی دانشگاه‌ها تنظیم کردیم به طوری که در سال‌های گذشته این سند رونمایی و به متن آن به همه شعبات دانشگاه‌های آزاد ابلاغ شد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: دانشگاه آزاد با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اسلامی کردن دانشگاه‌ها، عزم خود را برای تحقق سند اسلامی کردن دانشگاه‌‌ها به کار گرفته است.

آیین نامه سنوات دانشجویی به زودی ابلاغ می‌شود

مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت:براساس آئین‌نامه وزارت علوم دانشگاه می‌تواند اجازه ادامه تحصیل نیم سال 9 و 10 را به دانشجویان دهد اما دانشجویان باید بابت ادامه تحصیل در این نیمسال شهریه پرداخت کنند، البته تدوین آئین‌نامه مبلغ شهریه دریافتی از دانشجویان بر عهده هیئت امنای دانشگاهاست و آنها میزان شهریه سنوات دانشجویان ورودی 93 به بعد را تعیین و از مهر امسال نیز اجرایی می‌کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تصریح کرد: هیئت امنای دانشگاه‌ها پیرو سیاست‌های کلان وزارت علوم تصمیم می‌گیرند و دانشجویان دوره کارشناسی ترم 9 را بدون پرداخت هزینه تحصیل می‌کنند، اما برای تحصیل در ترم دهم باید شهریه پرداخت کنند.

دانشجویان و جوانان‌ ظلم‌ستیز‌ کشور حامی ملت‌های مظلوم دنیا هستند

محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران گفت:مسئله روز قدس‌ و راهپیمایی‌ روز قدس به منزله مبارزه با استکبار جهانی بوده و مردم این موضوع را‌ کاملاً قبول دارند و به همین دلیل همه ساله این راهپیمایی باشکوه تر از سال قبل انجام می شود.

نیلی با بیان اینکه قدس شریف‌ اولین‌ قبله‌گاه مسلمانان است تأکید کرد: دانشجویان‌ ذاتاً ظلم‌ستیز‌ هستند و علیه اشغالگری‌ و حمایت از مردم مظلوم‌ فلسطین‌ فعالیت‌های خوبی را از جمله حضور در راهپیمایی روز قدس‌ نشان داده‌اند.

وی گفت: دانشجویان‌ و جامعه دانشگاهی‌ با حضور پر شور خود در راهپیمایی‌ روز قدس‌ با ملت مظلوم‌ فلسطین‌ همدردی‌ کرده و خشم خود را نسبت به‌ ظلم‌ و استکبار جهانی نشان می‌دهند‌.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محمد
۱۲:۱۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
پذیرش مقاله‌ای که دانشجو برای فارغ التحصیل شدن به مجله می فرستد ، دو سال طول می کشد، چطور فارغ التحصیل شود؟