سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شبکه روسی بررسی کرد؛

علت هراس آمریکا از فروش سامانه اس-۴۰۰ روسیه چیست؟

آمریکا همواره به بهانه‌های واهی در تصمیم برخی کشور‌ها برای خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ روسیه دخالت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی روسی زوزدا (Zvezda) در پایگاه اینترنتی خود نوشت: تحویل سامانه‌های ضد هوایی پاتریوت آمریکایی در کشور‌های دوست آمریکا سال‌ها از طریق ابزاری بسیار ساده و کارآمد تضمین می‌شد، به این معنی که، کسی به خریداران بالقوه که ده‌ها میلیارد در حساب‌های خود پول داشتند، پیشنهاد نمی‌کرد توانمندی‌های شناسایی و انهدام سلاح‌های آمریکایی را تجزیه و تحلیل کنند بلکه پیشنهاد می‌کرد با اعتماد به داده‌های اسناد رسمی پول خود را روی میز بگذارد.

در این مطلب آمده است: وزارتخانه‌های دفاع کشور‌های مختلف در مدت چند دهه علاقه خود را به سامانه‌های ضد هوایی و ضد موشکی (روسی) ابراز کرده‌اند، اما همیشه به ویژه وقتی که این کشور‌ها از کشور‌های اروپایی و به ویژه از اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو بودند، آمریکا در تصمیم‌گیری آن‌ها دخالت می‌کرد.

در جریان گفتگو‌های ترکیه و آمریکا درباره تحویل سامانه‌های پاتریوت، تحویل این سامانه‌های ضدهوایی مدرن آمریکا به مانع برخورده است. با وجود این، بهانه رسمی برای تحویل ندادن این سامانه‌ها به ترکیه امتناع (ترکیه از خواست آمریکا برای خرید سامانه‌های روسی) عنوان شده است. همچنین مشکلات واقعی زیادی در روابط میان دو کشور وجود دارد که باعث شده است آمریکا در فروش هواپیما‌های شکاری نسل پنجم اف-۳۵ به ترکیه مانند سایر سلاح‌های پیشرفته شتابی به خرج ندهد.

در ادامه این مطلب آمده است: در فضای بازار آزاد این رویکرد آمریکا واکنشی کاملا قابل پیش‌بینی برانگیخته است به طوری که دولت ترکیه به دنبال جایگزین‌هایی برای سلاح‌های آمریکایی نه تنها در میان شرکایی خود در ناتو بلکه در خارج از ناتو برآمده است. این خواست کاملا درست کشوری مستقل برای کسب محصولی ارزان‌تر و کارآمدتر به نحو بسیار عجیبی تفسیر شده است. آمریکایی‌ها در برابر این جستجو‌های ترکیه برای محصولات جایگزین ابتدا نگرانی خود را ابراز کردند و بعد از این که به جدیت طرح‌های شرکای ترک خود پی بردند، به تهدید متوسل شده‌اند.

سامانه‌های روسی اس-۴۰۰ به طور جدی و از مدت‌ها پیش نظامیان شمار زیادی از کشور‌ها را نگران کرده است. در این میان، نه تنها توانمندی سامانه‌های روسی در شناسایی و رهگیری هدف‌ها در مناطق نزدیک حریم هوایی تولیدکنندگان آمریکایی را نگران کرده است، بلکه قیمت نسبتا ارزان آن نیز موجب نگرانی آن‌ها شده است.

واقع این است که بدون فشار دولتی و سیاسی، سامانه‌های آمریکایی در فضای رقابت عادلانه و انتخاب آزاد مشتری‌ها، ممکن است به محصولی منحصرا داخلی تبدیل شود.

استفاده اخیر از سامانه‌های پاتریوت در عربستان سعودی و کارآیی ضعیف سامانه ضد موشکی آن بار دیگر به مشتری‌های کلیدی آمریکا این واقعیت را یادآور شده است که هر چند در مراحل متعدد طراحی سامانه‌های پاتریوت نوسازی شده است، در طراحی آن‌ها واقعا تغییری به وجود نیامده است؛ پس از جنگ خلیج فارس نظامیان آمریکایی توانمندی واقعی پاتریوت را از جرج بوش، رئیس جمهور آمریکا، مخفی کرده بودند.

کارشناسان بین‌المللی در زمینه همکاری نظامی و فنی و حتی شرکای تاریخی و بلند مدت آمریکا اغلب بیش از پیش نارضایتی خود را درباره هزینه و کیفیت سلاح‌های آمریکایی ابراز کرده‌اند.

در انتهای این مطلب آمده است: در صورتی که لفاظی‌های جنگ‌طلبانه را رها کنیم و به جستجوی محصول بهتر تمرکز کنیم، در بازاری آزاد از هرگونه فشار اقتصادی و سیاسی به طور کامل آشکار خواهد شد سامانه پاتریوت آمریکایی از نظر قیمت و توانمندی جای خود را به سامانه‌های اس-۴۰۰ روسیه خواهد داد. بنابراین، تنها برگ برنده فروش بین‌المللی سامانه‌های آمریکایی در سایر سلاح‌های آمریکا نهفته است که واشنگتن ممکن است برای وادار کردن «شرکای» خود به همکاری، آن‌ها را از این سلاح‌های محروم کند.

انتهای پیام/

علل هراس آمریکا از فروش سامانه اس- 400 روسیه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
فعلاکه دوابرقدرت دارند سلاح میفروشندواول پول مارابه یغما میبرندودومابرای فروش بیشترووابستگی ونابودی ما کشورهای وابسته رابجان یکدیگرمیاندازندونابودمیکنند
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
سلام
باید پذیرفت که روسیه و آمریکا دوقطب قدرتند
مهم تعامل با کشورها وارتقاء قدرت کشور خوداست
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
یکی از دلایل آن رقیب بودن روسیه در فروش سلاح هاست
محمدشانی
۰۶:۵۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
بایدبخودمان بیایم اولا"درمورد آشتی دهکده جهانی حرف بزنیم دوما" میبایست بخوداتکاء باشیم وازبرون رفت ازتحریم صحبت کنیم ؟!
ناشناس
۰۱:۵۹ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
گفته شده ایران اس300رابهینه سازی کرده ونیازی به 400ندارد؟
ناشناس
۰۱:۵۵ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
آمریکا از ناراحتی بمیر
علی
۰۱:۰۰ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
من یک ملی گرای وطن پرست تندرو هستم بهترین کار اینه که سامانه 400 S ایران عزیزمون بخره و چن تا از دانشمندان هسته ای کره شمالی رو بیاره با دانشمندان هسته ای عزیز خودمون بمب هسته ای و هیدروژنی درست کنه الان وقتشه یه درس عبرتی بدیم به آمریکا و انگلیس و فرانسه و ترکیه و سعودی های لعنتی
ناشناس
۰۰:۴۹ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
چرا وقتی آمریکا به کشورهای دیگر سلاح میفروشد کسی اعتراض نمیکنه ولی هنوز قراردادی امضا نشده آمریکا جلویش را گرفته
ناشناس
۰۰:۴۹ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
به آمریکا چه ربطی داره در مسائل کشورهای مختلف دخالت میکنه
ناشناس
۰۰:۴۹ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی
ناشناس
۰۰:۰۴ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
در پاسخ به آقای ح اولا"سیستم اس 400 روسیه در سوریه کلیه هواپیماهای رژیم غاصب ررو ردگیری کرده از جمله اف 35 ولی طبق معاهده ای که با این رژیم بسته اقدامی در رابطه با هواپیماهای این رزیم نمیکند به حدی که وقتی سخن از تحویل اس 300 به سوریه شد شدیدا"مخالفت کردند و نخست وزیر این رژیم شخصا"به روسیه رفت تا این تحویل صورت نگیرد که نگرفت .ثانیا"بیشتر مطالعه کنید در زمان جنگ یوگسلاوی تنها کشوری که اس300 های اوله در آن عملیاتی بود روسیه بود نه کشور دیگری.
جعفرپور
۲۳:۵۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
پدافند تولید داخلی را ارتقاع دهیم بهتر از این است که متکی به دیگران شویم .
ناشناس
۲۱:۳۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
همینه دیگه
بختیاری
۲۱:۳۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
عده ای هنوز در تاریخ سفر می کنند و دیدشان به جهان همان دید صد سال پیش است و گویا از امروز جهان بی خبرند
اتفاقا تو سوریه خیلی خوب جواب داد موقعی که سه کشور یاغی به سوریه حمله ناگهانی کردند این سیستم دفاع موشکی روسیه و آنهم از نوع قدیمیش بود که اینقدر موشک و هواپیما سرنگون کرد
ناشناس
۱۹:۲۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
مرگ برآمریکا
محمد
۱۹:۱۳ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
در زمان جنگ داخلی یو گسلاوی که به فروپاشی این کشور انجامید هنوز سامانه اس 200 هم تولید نشده بود و روسیه در زمان رخوت سر می برد
ناشناس
۱۹:۱۳ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
بهترین پدافند هوایی ساخت دیگر کشورها رو بایک تماس تلفنی باسازنده اش میشه از کار انداخت ولی وقتی بومی باشه باید باخود صاحب پدافند وارد مذاکره بشید. حالا میخواد s100 باشه یا s700 !!
ناشناس
۱۸:۲۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
جالبه که آمریکا از روسیه میترسه
آسمان
۱۷:۴۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
امريكا در هيچ زمينه ايي اولي نيست فقط در بسرقت بردن جان و مال ملتها دزد بزرگيست
ناشناس
۱۶:۴۱ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
سلام
هرچند ایران به کشوری قدرتمند در زمینه ساخت موشک های دوربرد و دقیق تبدیل می شود ولی به منظور قدرت بیشتر و مهندسی معکوس برای ترساندن و لرزاندن دل دشمنان خود بویژه آمریکا و اسرائیلباید این نسل موشک ها را در اختیار داشته باشد.
ناشناس
۱۶:۲۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
چون آمریکا بسیار دروغگو و ترسو
عبدالله
۱۶:۱۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
روس‌ها اگر حسن‌نیت داشتند سال‌ها بر سر تحویل اس ۳۰۰ با ما بازی نمی‌کردند و سامانه‌ی پیشرفته‌تر اس ۴۰۰ را به دشمنان قسم‌خورده انقلاب نمی‌دادند. کمی به خود بیایید و به جوانان با استعداد و مستعد این آب و خاک ایمان بیاورید.
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
نمره ی s 400 تو مقایسه 90 و نمره ی patriot 38 .. یعنی اس 400 حدود سه برابر کاراتره .. اس 500 که دیگه جای خود دارد
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
از بس ترسو هستن
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
پدافند قدرتمند ایران اسلامی هم مجهز به این سامانه های پیشرفته شود
ح
۱۴:۲۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
علت بهتر بودن سامانه روسی نیست این به دلیل وابسته نگه داشتن کشورها است و اعمال قدرت است اگه سامانه روسی خوب بود تو سوریه جنگنده اسراییل میزد تو یوگسلاوی سامانه اس سیصد روسیه یک موشک شلیک نکرد ولی انگار مثل زمان قاجار عده ای وابسته به روسیه هستند
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
دوست عزیز، سامانه دفاع هوایی روسیه در سوریه فقط برای حفاظت از ادوات و نیروهای روس است و نقشی در سرنگونی موشکهای غربی و اسرائیلی را ندارد،
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
S400 در رنکینگ جهانی در رتبه ی اول قرار داره.
محمدامین
۲۲:۴۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
مگه سامانه های پدافندی رو رنک بندی میکنن؟؟
م ه
۲۳:۴۳ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
پس s500 چی ؟
حسین
۱۱:۱۰ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
عجب
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
چقدراین روسیه با وفا است!!!!!!!!!