سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"عدالت خواهیِ بین المللی"/باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

رهبر کبیر انقلاب قدس را در اذهان عمومی ماندگار کردند/روز قدس نماد ایستادگی در برابر مستکبران جهان

رهبر کبیر انقلاب با جهان بینی شان کاری کردند که مساله فلسطین نه تنها از ذهن ها پاک نشود ،بلکه برای همیشه در اذهان مسلمانان و دیگر مردمان آزادیخواه جهان باقی بماند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ نزدیک به هفت دهه است که از سایه افکندن رژیم ضد انسانی و کودک کش اسراییل بر فلسطین میگذرد،در طی این سالیان صهیونیستهای جنایتکار برای آن که بقای خود را در منطقه ای که تعلقی به آنها ندارد حفظ کنند دست به جنایتهای بی شماری زده اند تا جایی که شنیدن اخبار جنایتهای این رژیم غاصب برای افکار عمومی به امری عادی تبدیل شده است،!به نحوی که امروز میلیونها فلسطینی توسط صهیونیستها از سرزمین مادری خود رانده شده و تعدادی دیگر نیز به دلیل آن که نمیخواهند زیر بار سیاست های ددمنشانه و ناحق آنها کمر خم کنند در بند صهیونیست‌ها اسیر شده اند،این در حالی است که در طی این هفتاد سال سیاه تعداد بیشماری از مردم فلسطین در راه مطالبه حق و سرزمین مادریشان به مقام شهادت نائل شدند و عده ای نیز به جرم نرفتن زیر بار ظلم رژیم صهیونیستی و مبارزه حق علیه باطل زخمی و حتی معلول شده اند.

روزنه امیدی با نام "قدس"

درست ۳۸ سال پیش بود که روزنه امیدی در دل فلسطینیهای دربند با نام (روز جهانی قدس) جان گرفت و امام خمینی(ره)با ایمان به فضل خداوند و درایتی که داشتند آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به فریاد حق طلبی در برابر ظلم آشکار صهیونیسم جنایتکار مزین کردند و از آن روز تاکنون در این وعده گاه سیل خروشان ملت های مسلمان و آزادیخواه برای اعلام تنفر و انزجار از رژیم کودک کش اسراییل به خیابانها می ایند و دقیقا از ۳۸ سال پیش بود که مظلومان فلسطین دریافتند که در راه مبارزه حق علیه باطل تنها نیستند و هستند ملت هایی که فریادهای حق طلبانه شان همنوا با آنها به آسمان برسد.

پاک‌کردن‌نام فلسطین رویایی که محقق نمی‌شود

رهبر کبیر انقلاب با جهان بینیشان کاری کردند که مساله فلسطین نه تنها از ذهن ها پاک نشود ،بلکه برای همیشه در اذهان مسلمانان و دیگر مردمان آزادیخواه جهان باقی بماند و در واقع امام خمینی (ره)با انتخاب اخرین جمعه ماه مبارک رمضان برای فصل جدیدی در مبارزه علیه صهیونیسم غاصب گشودند و در واقع تمام تلاش های نظام سلطه و اسراییل در جهت پاک کردن نام فلسطین از ذهن جهانیان را به خیال خامی تبدیل کردند که تا ابد امکان تحقق آن وجود نخواهد داشت ایشان درباره اسراییل فرموده اند: «روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است. روزی است که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشورها بیرق آن برافراشته شود. روزی است که باید به ابرقدرتها فهماند که دیگر آنها نمی ‏توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند. من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم می ‏دانم، و روزی است که باید ما تمام قوای خودمان را مجهز کنیم؛ و مسلمین از آن انزوایی که آنها را کشانده بودند خارج شوند و با تمام قدرت و قوّت در مقابل اجانب بایستند. » (صحیفه امام، ج‏9، ص: 278)

روز قدس، روزی است که باید به این روشنفکرانی که در زیر پرده با امریکا و عمال امریکا روابط دارند هشدار داد. هشدار به اینکه اگر از فضولی دست برندارید، سرکوب خواهید شد!....... روز قدس روزی است که باید به همه ابرقدرتها هشدار داد که باید دست خود را از روی مستضعفین بردارید و سر جای خود بنشینید.... روز قدس روز اسلام است. روز قدس روزی است که اسلام را باید احیا کرد و احیا بکنیم و قوانین اسلام در ممالک اسلامی اجرا بشود. روز قدس روزی است که باید به همه ابرقدرتها هشدار بدهیم که اسلام دیگر تحت سیطره شما، به واسطه عمال خبیث شما، واقع نخواهد شد. روز قدس، روز حیات اسلام است. (صحیفه امام، ج‏9، ص: 277)

تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس به نوعی باعث ایجاد همبستگی میان پیروان مذاهب دیگر شده و باعث به وجود آمدن اجماعی جهانی در برابر اسراییل کودک کش خواهد شد به نوعی که همه ساله مسلمانان شیعه،مسیحیان، و اهل تسنن همصدا با مردم فلسطین برای اعلام انزجار از اقدامات خصمانه و علیه نظام سلطه و اسراییل غاصب شعار سر میدهند به همین دلیل میتوان یوم الله قدس را نماد وحدت و همصدایی ادیان مختلف دانست،این در حالی است که سردمداران کشورهایی مانند آمریکا سعی دارند تا با فریب افکار عمومی فضا را به گونه ای جلوه دهند که گویا پیروان مذاهب مختلف با یکدیگر نزاع دارند و مشکلات منطقه نیز از همین مناقشات سرچشمه میگیرد!

اکنون نیز برگزاری راهپیمایی‌های روز جهانی قدس تأثیر به مراتب بیشتری در خنثی‌سازی پروژه صهیونیستها برای انحراف افکار عمومی از خطر اصلی جهان اسلام، دارد. مدتهاست تل‌آویو و هم پیمانان غربی- عربی آن تلاش می‌کنند تا افکار عمومی را از خطر «صهیونیسم تکفیری» منحرف کرده و توجه آنها را روی خطر «تروریسم تکفیری» متمرکز سازند. امروز که خبر جنایت‌های تروریست‌های تکفیری داعش در صدر اخبار رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی قرار گرفته است، صهیونیستها در صددند تا ضمن بهره‌برداری مناسب از این موقعیت، تکفیریها را به عنوان خطر اصلی تهدیدکننده امت اسلامی جلوه دهند؛ حال آنکه آنها خود خطرناک‌ترین تهدید برای جهان اسلام هستند و در واقع برگزاری راهپیمایی روز قدس باعث میشود تا اذهان عمومی از بزرگترین خطری که متوجه جهان اسلام است غافل نمانند و در واقع فرصتیست تا مسلمانان همواره در خاطرشان بماند که هیچ مساله ای مانند صهیونیسم جنایتکار اسلام را تهدید نخواهد کرد.

 

چندی است ،که کشورهای عربی که هیچ‌گونه حمایتی از مردم مظلوم فلسطین نمیکنند قصد دارند فضا را به گونه ای جلوه دهند که گویا مساله فلسطین تنها به دول عربی مربوط است و کشورهای دیگر حق دخالت در این رابطه را ندارند !و بدیهی است که شیخ نشینان عرب برای اعلام خوش خدمتی خود به اسراییل و آمریکا چنین اقداماتی را انجام‌میدهند اما وجود یوم اللهی به نام" قدس" توطئه های کثیف آنها را در هم میشکند و امروز به وضوح نظاره گر آنیم که برگزاری راهپیمایی در جهت حمایت از مردم فلسطین از کشورهای اسلامی به قلب اروپا و آمریکا رسیده است.

*روز قدس نماد ایستادگی در برابر مستکبران جهان

البته ناگفته نماند که روز جهانی قدس، تنها روزی برای مقابله با رژیم صهیونیستی و مقابله با اشغالگری‌های این رژیم نیست؛ بلکه این روز، نمادی از ایستادگی در برابر تمامی مستکبران از جمله ایالات متحده آمریکاست. درست به همین دلیل است که شعار «مرگ بر آمریکا» همواره با شعار «مرگ بر اسرائیل» در جریان راهپیمایی های روز جهانی قدس عجین شده است. روز جهانی قدس، در واقع روزی است که در آن مردم مسلمان و آزاده در نقاط مختلف جهان نسبت به اقدامات خصمانه، توسعه طلبانه و جنگ طلبانه استکبار جهانی اعلام انزجار کرده و این پیام را به مستکبران مخابره می‌کنند که تحت هیچ شرایطی حاضر به تسلیم شدن در برابر زورگویی های آنها و اهداف سلطه جویانه‌شان نیستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز ، در تاکید بر ضرورت مبارزه با اسرائیل می فرمایند: «هریک وجب از خاک فلسطین، یک وجب از خانه مسلمین است. هر حاکمیتی غیر از حاکمیت فلسطین و حاکمیت مسلمین بر کشور فلسطین، حاکمیت غاصب است. حرف، همانی است که امام راحل عظیم الشأن فرمود: اسرائیل بایستی محو بشود... . بحث، بحث یهودی ستیزی نیست. مسئله، مسئله غصب خانه مسلمین است».

سخن پایانی؛

طی یکسال گذشته ،بیش از پیش شاهد نمایان شدن چهره شیطانی اسراییل و آمریکا بودیم تا جایی که ایالات متحده برای آن که حیات کثیف صهیونیسم غاصب را بیمه کند دست به اقدامات بی شرمانه ای زد و طی اقدامی ننگ آلود سفارت کشورش را به بیت المقدس انتقال داده و این سرزمین مقدس را پایتخت اسراییل اعلام کرد که این حرکت بی سابقه خشم ملت های مسلمانان و بسیاری از کشورهای جهان را برانگیخت،همچنین شاهد آن هستیم که مردم فلسطین چگونه در راهپیمایی های بازگشت به خاک‌و خون کشیده می شوند که قطعا مسلمانان و آزادی خواهان جهان سکوت اختیار نمیکنند و در یوم الله قدس شعارهای آزادی طلبانه سرخواهند داد از همین رو است که مقام‌معظم رهبری روز "قدس" امسال را مهمتر از سالهای گذشته خواندند چرا که نمیشود از چنین ظلم آشکاری چشم پوشید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محمود
۱۶:۳۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
درود بر روان پاک حضرت امام خمینی