سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كلينيک آنلاين؛

پاسخ سوالات خود در زمينه «رفلاكس معده كودكان» را اينجا بخوانيد

سوالاتی را که کاربران باشگاه خبرنگاران جوان در قسمت کلینیک آنلاین مطرح کرده‌اند، یک متخصص تغذيه پاسخ داده است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران جوان و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

سوال های شما در زمینه «رفلاكس معده كودكان» را پيام فرح بخش متخصص تغذيه پاسخ داد.

سوال: ما دوقلوی پسر و دختر تقریبا 6 ماهه داریم، قل دختر هر وقت شیر اپتامیل یک میخورد بالا می آورد، الان یک ماه است بیومیل ای ار بهش می دهیم، وزنش کمتر از 6 کیلو است، ولی دل دردش از قبل کمتر شده آیا این شیر را ادامه بدهیم؟ هر چیزی غیر از شیر می دهيم (حتی مزه كند) آن را بالا می آورد، چگونه غذا کمکی بهش بدهیم؟

جواب: شير را حتما ادامه بدهيد؛ دفعات مصرف شير را افزايش داده و حتما در حالت عمودی به كودك شير بدهيد، پس از مصرف شير حتما بادگلو گرفته شود، در صورتی كه اين كار انجام نشود حجم معده اشغال می شود؛ غذای كمكی را پس از مصرف شير به كودك بدهيد؛ غذای كمكی را به صورت تكی به فرزندتان بدهید، مثلا فقط سرلاك يا ميوه به او بدهيد، هر هفته يك ماده غذايی جديد به لیست اضافه كنيد.

آسم و اختلالات گوارشی

سوال: دختر 19 ماهه چند وقتی است که شب از خواب بيدار می شود و بعد از 2 دقیقه استفراغ می کند؛ هر 15 دقیقه یکبار استفراغ می كند، آخرین بار از ساعت يك شب شروع شد تا 6 صبح ادامه داشت، چند بار دکتر بردیم آمپول و شربت تجويز كردند ولی چند روز بعد بازم شروع شد، به غذای او خیلی دقت می کنيم، تب ندارد، فقط پشت سر هم استفراغ می کند، راهكار چيست؟

جواب: ٢ فوق تخصص بايد او را معاينه كنند؛ ممكن است کودک مشكل آسم و تنگی نفس داشته باشد كه در این صورت بايد به پزشك مربوطه مراجعه كنيد، ديگر اینکه ممكن است کودک اختلالات گوارشی داشته باشد كه پس از معاينات می توان آن را درمان كرد.

سوال: نوزاد یک ماهه ای دارم که موقع شیر خوردن، شیر در گلويش می پرد و نفسش بند آمده و  بعد از آن بالا می آورد، در نهايت شیر به بینی او بر می گردد و نمی تواند درست شیر بخورد، مشكل چيست؟

جواب: اين مشكل رفلاكس است و بايد حالت شيردهیرا تغيير دهيد؛ در حين شيردادن نبايد زاويه بينی كودك بسته شود، کودک  بايد بين ٣٠ تا ٤٥ درجه زير سينه و بيشتر به حالت عمودی باشد.

استفراغ با بوی غذا

سوال: پسرم ۶ ساله است، هر زمانی در خانه بوی سرخ کردنی مخصوصا پیاز داغ می آيد، استفراع می کند؛ اگر در غذا پیاز سرخ کرده باشد، با لقمه اول استفراغ می كند، باد معده او هم بوی خیلی بدی می دهد راه چاره چیست؟

جواب: اين يك نوع حساسيت است و نبايد او را در معرض اين گونه غذاها قرار بدهيد؛ ترجيحا زمانی غذا را سرخ كنيد كه او در منزل نيست و از دادن آن غذا به او اجتناب كنيد.

سوال: پسری ۱۲ ساله دارم، زمانی که ۳ روزه بود اشتباه بجای آب زمزم چند قطره اسید به او دادند، باعث سوختگی قسمتی از مری شد، ۸ ماهه که بود او را عمل كردند، آن تکه سوختگی را برداشتند، بعد از عمل چندین بار مری او را بالن زدند، الان که غذا می خورد غذا درست از گلوش پایان نمی رود و استفراغ می کند، آيا این استفراغ کردن بخاطر اسید معده است یا تنگی مری؟

جواب: اين عمل در آن زمان به درستی انجام نشده است؛ بايد مجدد آن را بررسی كنند، چرا كه ممكن است دچار چسبندگی مری شده باشد كه برای فرد بسيار خطرناك است.

سوال: پسرم ۷ ماه و ۲ روزه  است، شربت زادیتن ۱.۵ سی سی، شب ها قرص نکسیوم و شربت کلسیوم و مولتی و آهن سیدرال مصرف می کند؛ دچار مشكل رفلاکس است، به پروتئین حساسیت دارد، آيا آهن سیدرال رفلاکس را بیشتر می کند؟ آیا باکلوفن برای كودكان ضرر دارد؟

جواب: خير، آهن سيدرال باعث رفلاكس نمی شود و جای نگرانی نيست؛ باكلوفن را اگر پزشك متخصص تجويز كنند مشكلی در مصرف نيست و آن را ادامه دهيد، مكمل ها می تواند پيشنهاد خوبی برای او باشد.

سوال: دختری دو سال و نیم دارم که وزن آن ٩ کیلو و نیم است، قدرت جذب معده‌اش پایین و شب ها زیاد قلت می خورد؛ تست عرق گرفته ايم كه ۶۸ است، امکان دارد با دارویی وزن او بالا برود؟ دلیل قلت خوردن او در خواب چیست؟

جواب: كودكان در خواب می توانند زياد قلت بخورند و اين مسئله ای عادی است؛ دمای محيط اتاق را بين ٢٠ تا ٢٥ درجه نگه داريد، نور اتاق زياد نباشد و از چراغ خواب كم نور (به جز نور قرمز) استفاده كنيد، برای وزن گيری او از شربت مولتی ويتامين استفاده كنيد؛ روغن ماهی پيشنهاد مناسبی برای او است، همچنين استفاده از شربت زينك پلاس برای وزن گيری را فراموش نكنيد، از مكمل های كه انرژی كودك را افزايش می دهد استفاده كنيد.

توصیه ای برای کودکان مبتلا به رفلاکس معده

سوال: پسر ۱۰ ساله من صبح ها که از خواب بیدار می شود، به مدت نیم ساعت سرفه می كند؛ او را دکتر برده ايم، رفلاکس معده دارد، درمان به چه صورت است؟

جواب: از مواد تحريك كننده به خصوص مواد ادويه دار استفاده نكند؛ حين خوابيدن لباس تنگ نپوشد، نيم ساعت قبل و بعد از غذا آب مصرف نشود، در حين خوابيدن ٢ بالشت زير سر خود بگذارد، همچنين از مصرف زياد شكلات پرهيز شود.

سوال: پسرم ۷ سال است، با توجه به اينكه با خوردن قرص مرازول (با تجویز دکتر)، رفلاکس معده خوب می شود و بعد از قطع کردن دارو رفلاکس بر می گردد، حتی با فعالیت، دویدن و خندیدن زیاد ، بالا می اورد؛ با مصرف این قرص وزن و اشتهای پسرم بهتر شده، راهكار چيست؟

جواب: دارو را حداقل تا ٣ الی ٦ ماه ادامه دهيد تا طول درمان آن كامل شود.

مادران بايد زمان شير دادن را طولانی نكنند 

سوال: نوزادم سی روزه است، زياد مک می زند، وقتی شیر خوردن او تموم شد بالا می آورد؛ بعضی مواقع شیرها به صورت آبکی و برخی به اصلاح پنیری بالا می آورد، علت آن چيست؟

جواب: علت آن است نوزاد را طولانی مدت زير سينه نگه می داريد؛ بايد زمان شير دادن را كم و تعداد دفعات آن را افزايش دهيد، هر پنج دقيقه يكبار شير دادن را قطع  و پس از گذشت زمان ١٠ الی ١٥ دقيقه مجدد شروع به شير دادن كنيد، حتما بادگلوی او گرفته شود.

تورم معده در کودک

سوال: پسرم ۳ سال پیش طبق جواب اندوسکوپی تورم معده داشت که با مصرف قرص امپرازول خوب شد، ولی با قطع دارو مشكل رفلاکس او برگشته است، علت چيست؟

جواب: می تواند يكی از علت های آن تورم معده باشد؛ به دليل وجود باكتری كه در معده وجود دارد، معده ملتهب شده و عوامل التهابی را ايجاد می كند، كودكی كه در گذشته مشكل معده داشته بيشتر مستعد ايجاد التهاب است، غذاهای تند، شور، اسيدی، ادويه دار، همچنين ميوه باخاصيت اسيدی مانند كيوی و نارنگی استفاده نكند، همچنين هميشه بايد به نحوه غذاخوردن خود توجه كند.

سوال: پسری 5 ماهه دارم که از دو ماهگی گهگاهی استفراغ داشت، پیش متخصص کودکان بردیم که قرص نکسیوم و شربت رانیتیدین تجویز کردند؛ صبح و شب رانیتیدین و یکبار هم نکسیوم، حدود یک ماه مصرف کرد اما هیچ تاثیری نداشت، هر دو را قطع کردیم کمی بهتر شد، دکتر گفت باید مادرش تا شش ماه لبنیات، شکلات و شیرینی و برنج هم کم استفاده كند، قطره مولتی ویتامین خارجی و آ د مصرف می کند، مشکل این است که صدای او عین صدای شخص سرماخورده است، تقریبا صدای او خشن و کلفت است و همچنين روزی سه چهار بار استفراغ پنیری دارده، علت چيست؟

جواب: حتما بايد تحت نظر پزشك گوارش اطفال قرار گيرد؛ درمانی قوی تر نسبت به گذشته نياز دارد، احتمال اينكه داروها تاثير منفی در او داشته باشد، وجود دارد، لذا بايد حتما او را نزد پزشك متخصص ببريد.

سوال: پسرم ۶ ساله است، چند روزی دچار برونشیت شده و بخاطر همین ۴ روز در بیمارستان بستری بود؛ الان الحمدلله حالش بهتر است اما مدام می گويد دلم درد می كند و غذا هم کم می خورد، دکتر متخصص گفته که به خاطر عفونت است که دلش درد می کند، چکار کنم که دل درد او خوب شود؟

جواب: بايد درمان دارويی را كامل كنيد؛ با كامل كردن دوران درمان كودك كم كم به حالت قبل باز می گردد و جای نگرانی نيست.

برگشت شیر به بینی

سوال: نوزادی شیرخوار که 4 ماه و 10روزه است؛ اکثر اوقات شیر مادر رو برمی گرداند ( تنها تغذیه او شیر مادر است) پزشكان شیر خشکی را تجویز کردن كه اثر نداشت، چند دارو مثل امپرازول، رانیتیدین، اس امپرازول و غيره تجويز كردند كه اثر آنچنانی نداشته و هنوز رفلاکس ادامه دارد، راهکار قطعی درمان چیست؟ عوارض رفلاکس چیست؟ ميتوان اميدوار بود با گذشت زمان خود به ‌خود خوب شود؟

جواب: رفلاكس معمولا از بدو تولد شروع می شود؛ به دليل اينكه قسمت انتهای مری تكميل نشده و باعث می شود كودك شير مادر را برگرداند، اين ناهماهنگی باعث آزار و اذيت او نمی شود،  اصولا تا يك سالگی اين رويه ادامه دارد و به مرور زمان اين مشكل برطرف خواهد شد و جای نگرانی نيست.

انتهاي پيام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۰
در انتظار بررسی: ۰
R
۱۱:۱۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام کودکی داریم ۹ ماه است بردیمش دکتر نکسیوم بهش داده قرص نکسیومش تمام شد اگه دوباره بهش بدیم مشکلی پیش نمیاد
ناشناس
۰۱:۰۳ ۰۹ تير ۱۴۰۱
سلام دختری دارم هشت ساله حالاحدود یک ساله گاهی اوقات شب ها چندباری سرفه میکنه بدنش عرق سرد م میکنه، وقتی ازخواب بیدارش میکنم آب بهش میدم آروم میشه، ولی گاهی اوقات اگه سرمامخورد یاغذاهای سر وماست وخیار استفاده می کردشبهااستفراقم داشت خواهشن راهنمایم کنید،
محمدی
۱۶:۰۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام خسته نباشید
توروخدا راهنماییم کنید
پسرم ۳۳هفته دنیا اومد...الان ۱۸ ماهشه
شبا خیلی از خواب با گریه بیدار میشه..از نظر غذایی خیلی رعایت میکنیم..چه گشنه باشه..چه سیر باشه..غذای فاقد اسید بخوره..اصن فرقی نمیکنه..بازم بیدار میشه و گریه میکنه..شباهم شصتشو‌میخوره...روانی شدیم از بس شبا خواب نداریم..چه کنسم اقای دکتر توروخدا راهنملییم کنسد
ناشناس
۲۲:۱۰ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
سلام پسرم الان ۳سالشه و تند تند هر چند وقت یکبار روده هاش عفونت میکنه، دل درد داره مدفوع شم بوی بد داره باد شکمشم بوی بد داره آزمایش و سونو هم انجام دادم چیزیش نیست و اصلا چاق هم نمیشه آیا میتونه اثراتی از رفلاکس باشه
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
سلام شربت نی نی لاکس برا نوزاده دو ماهه اشکال داره یا نه
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
سلام..دخترمن تقریبا۴ساله است چندوقتی است به دلیل افتادن ازروی دوچرخه دچارترس واسترس شدیدشده وموقع غذاخوردن وحتی آب خوردن دچارحالت تهوع میشه..ودیگه ازغذاخوردن میترسه..دکتربردم بهش فاموتیدین۲۰داده ولی هنوز خوب نشده..چیکارکنم?!!!
ناشناس
۲۳:۲۸ ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
سلام پسر۸ساله دارم ۵روزفقط اروغ داره ولی به سختی میتونه بزنه خیلی اذیته میشه دکتررفتیم شربت ادی ژل-اس براش تجویزکردولی هیچ تغیری نکرده ،
زهرا محمدی
۱۸:۳۸ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
سلام من دوخترم۶ماهه رفلاکس داره چه غذای بخورم که بهتر بشه
علی رضا امیری
۱۴:۱۸ ۰۷ تير ۱۴۰۰
سلام پسرم ۱۰ سالش هس همیشه ترش میکنه و همش حالت تحوع داره خیلی غذا کم میخوره باید چه دارویی بهش بدم؟
رستمی
۲۰:۵۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
پسر هشت سالم چند روز هست که می‌گوید بعد از غذا خوردن غذا درگلوش می ماند چرا چی کار باید بکنم
احمد
۲۲:۱۴ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
سلام
میشه به بچه ده روزه شربت آلو منیوم mgداد
سپیده
۱۳:۱۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
باسلام .دختر من ۱سال و نیمه هست رفلاکس معده داشت..قرص اوزونیوم مصرف میکنه.میخاستم بدونم چطور قطعش کنم.چون جدیدا خیلی بدخواب شده
اراد
۱۲:۰۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید ببخشید پسرمن دوماه و هشت رو شه رفلاکس داره دکترا براش امامپرازول 20تجزویزکردن باید درشیر مادرحل شود من براش درشیر خردش کردم و بهش دادم چون حل نمیشد. ضررنداره ممنون میشم ج بدیذ
سوگند
۲۳:۱۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
ببخشید دخترم ۱۳سالشه صبح ها اسهال داره چن روزه میل به هیچی نداره میگه گشنمه ولی نمیتونم بخوری پکار باید کنم
محمدعلی
۰۰:۴۵ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
باسلام کودکی دوساله دارم مدتی است 3روز است حالت بیحالی دارد. و ازمعده درد به خود میپیچه دارو آمپرازول تجویز کرده اند درضمن حالت تهوع دارد وبیقرار است نظر شما چیست ممنون میشوم جواد دهید
جمالپور
۲۲:۱۱ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
سلام.وقت بخی دخترم 10ماهشه حساسیت به پرتوئین گاوی داره.گوشش عفونت داره ازی ترومایسن وقطره رامنوفلور آیا دارو برای حساسیت خوبه
ناشناس
۲۰:۵۴ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
سلام من یه دختر نه‌ ماهه دارم که از بدو تولد شیر خودم را نخورد و شیر خشک سیمیلاک با تجویز پزشک متخصص دادم تا چهار ماهگی شیر را از دهان و بینی استفراغ میکرد بعد بین چهار تا پنج ماهگی قطع شد به شش ماهگی که پا گذاشت شروع به غذا دادن کردم اما متاسفانه دوباره استفراغ میکنه این بار غذا را بیشتر استفراغ میکنه درشش ماهگی پنجونیم کیلو بود و الان شش کیلو و دویست گرم است خیلی عرق میکند و زیاد می خوابد و همیشه بی حوصله است دکتر بردم گفته رفلکس دارد و داروی امپرازول و موتلیوم براش میدم کمی استفراغش کم شده ولی وزنگیریش کم چکار باید بکنم ممنون میشم اگه راهنماییم کنید
نیلوفر بابانژاد
۱۶:۲۷ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
سلام ببخشید دخترم ۷ سال دارد حدودا ۳ ماهی هست که در زمان صبح بعد بیدار شدن حالت تهوع داشته و بالا میاورد (در حالت ناشتا )(ابتدا دکتر برای دو هفتهج آمپرازول تجویز کرد پس رو روز قطع دارو بیماری دوباره برگشت به فوق تخصص گوارش مراجعه کردیم ایشون یک ماه پنتوپرازول۲۰ تجوسز کردند ولی باز پس از ده روز از قطع دارو بیماری دوباره بیماری برگشت، اینبار به متخصص کودکان مراجعه کردیم ایشون اعلام کردند مشکلی نیست و فقط پورر روتفلور برای ۵ روز تجویز کردند امروز روز چهارم مصرف داروست ولی بیماری وجود اکنون من چه باید انجام دهم لطفا راهنماییم کنید
افسانه
۱۹:۰۵ ۲۶ تير ۱۳۹۹
سلام پسرم ۴ ساله هستش موقع تولد به علت مکونیوم سزارین شد.از اول ریفلاکس داشته و بارها بردمش دکتر تو ۲سالگی دکتر ازمایش خون و سونوگرافی ازش گرفت مشکلی نداشت.قرص امپرازول تجویز کرد همون موقع یه مدتی بهش دادم بهتر شد ولی بعد یه مدت اونم دیگه جواب نداد.موقعی که گریه میکنه یا زیاد میخنده به هر بهانه ای استفراغ میکنه قبلش هم اب دهنش باز میشه؟چیکار کنم؟
Sepanta1398
۲۲:۳۵ ۱۴ تير ۱۳۹۹
سلام پسر ۵/۵ ماهه ای دارم که رفلاکس شدید و حساسیت به پروتیین گاوی داره داروهای زیادی واسه رفلاکسش مصرف کرده اما بی نتیجه بوده الان نکسوم و باکلوفن و دمپریدون بهش میدم‌ اما گاهی اوقات بعد از مصرف دارو بالا میاره و بیشتر بعد از خوردن نکسیوم رفلاکس میکنه چکار باید بکنم
موسوی نژاد
۰۰:۴۵ ۰۳ تير ۱۳۹۹
پسرمن رفلکس شدیدمعده داشت ولوزه سوم اصلاقادربه خوردن چیزی نبودتا۱سال فقط شیرمصرف میکرد۱۰ماهگی هم باتجویزدکترکپسول معده مصرف کردامابعدازیک سال به توصیه طب سنتی عسل درمانی روشروع کردم اخرشب واول صبح یک ق به پسرم میدادم الان ۵سال سن داره لوزش کاملاکوچک شد واصلادیگه ناراحتی معده نداره خیلی هم الان تپل شده واقعاعسل اصل کنارمعجزه میکنه
علیرضا نادی
۱۴:۳۷ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام .بچه ی ۴ساله دارم ک از ۱سالگی ترش میکنه و اروغ میزنه داروها مختلفی استفاده کردیم امپرازول مرازول .....هیچ فرق نکرده .اندوسکوپی ورم معده نشون داده.اگر میشه کمک کنید
علیرضا نادی
۱۴:۳۵ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام .بچه ی ۴ساله دارم ک از ۱سالگی ترش میکنه و اروغ میزنه داروها مختلفی استفاده کردیم امپرازول مرازول .....هیچ فرق نکرده .اندوسکوپی ورم معده نشون داده.اگر میشه کمک کنید
آرش کاظمی
۰۲:۲۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام من پسرم ۶ماه و ۱۴روزشه،رفلاکس داشت از ۳ماهگی خیلی زیاد شد،و دکتر براش به تدریج داروهای مختلف تجویز کرد،تا به نکسیوم ۲۰،و یک چهارم باکلوفن هر دوازده ساعت رسید،الان از اون موقع داره مصرف میکنه،بنظر خودم خیلی بهتر شده،وزنشم خوبه،من الان ۳هفته اس غذای کمکی از فرنی رقیق شروع کردم و حالا روزی ۲الی ۳وعده بهش غذاهم میدم(سوپ رقیق مخصوص)که خداروشکر میخوره و مشگلی نداره،یعنی بعد از خوردن گریه نمبکنه و بالا هم نمیاره،چون خوبه ما میخاییم تو این اوضاع بیماری هی نبریمش دکتر،ازتون میخاستم بپرسم،الان کم کن دوز دارو رو کم بکنم تا یکماه آینده دیگه قطع بشه؟؟یا نه؟؟ممنون میشم جواب بدین
ناشناس
۰۰:۵۶ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام من پسری دوماه وده روز دارم مشکل رفلکس دارد قرص وکیوم با بهش میدم ولی هنوز خوب نشده چکار کنم لطفاً راهنماییم کنی
معصومه قربانی
۱۶:۱۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام پسرم ده سالشه یه سالی هست که میگه قلبم درد میکنه دکترهم میگه قلبش نیست داروهم نداد گفتن معده اشه حالا امدم یه کشوردیگه فعلابه خاطره کرونا نمیتونم برم بیمارستان میتونم امپروزل بهش بدم خیلی درد داره
ناشناس
۲۳:۴۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام میخواستم بپرسم کدامیک از این داروها باهم تداخل دارند؟ شربت زینک .آهن سیدرال .شربت امپرازول .شربت موتیلیوم .مولتی ویتامین .روغن گلیسرید وپودرساشه
واینکه تو مطالب خوندم زینک و اهن باهم تداخل دارن ببین هرکدوم بهتره ۱۲ساعت فاصله باشه دکتر زینک هر۸ساعت اهن هر۱۲ساعت تجویز کرده چجوری زمان بندی کنم اصن جور درنمیاد.
مینا
۱۲:۱۵ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
سلام دخترم دوماهه است دکتر براش کپسول ازونیوم ۲۰ داده من باید کپسول و که باز کردم دانه هاشو بشمرم بدم
نسرین سلطانی
۱۸:۵۵ ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
سلام.دختر من ۲ماه و۱۸ روزشه..رفلکس معده داره ویک چهارم قرص نکسیوم مصرف میکنه ولی استفراغش اصلا خوب نشده شیر خودمو میخوره ولی وزن کمی داره وشیر خشک کمکی ببلاک ای ار میخوره چکار کنم شیر کمی بالابیاره ..شیر و هم به صورت زلال استفراغ میکنه
حقیقی
۲۳:۴۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
با سلام، دختر ۲۰ ماهه من وقتی خوراکی می بینه که دوست نداره عُق میزنه و ممکنه بالا بیاره، و یا وقتی گریه های شدید میکنه بالا میاره، به نظرتان مشکلش چیه؟ ممکنه تو یک ماه هم یکبار بالا نیاره ولی گاهی تو هفته دو تا سه بار هم بالا بیاره، ممنون میشم راهنماییم کنید
ناشناس
۱۸:۲۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
علت بی اشتایی کودک بیست ماهه که کم خونی دارد ممکن است رفلاکس معده باشد
ناشناس
۱۶:۵۸ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
سلام پسرم دو ساله و دوماهشه از نوزادی رفلکس داشته دکترش بعد سه ماه کفت نیازی به دارو نداره ولی الان وقتی زیاد میخنده یا میدو بالا میاره ایامشکل هنوزم از رفلکسه واقعا برام ناراحت کنندس.؟
مادر
۰۰:۳۲ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
بله همون رفلاکسه.
طه
۰۱:۰۱ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
با سلام
پسرم هنگام خواب در شبها بسیار جابه جا میشود و بینی اش در بیشتر شبها کیپ است و صدای نفس کشیدنش شنیده میشود اما یک ساعتی ک در روز میخوابد خوب میخوابد نظر دکترش در ۸ماهگی رفلاکس بود و رانیتیدین تجویز کردند الآن یکسالش شده به لطف خدا
سوالم اینه ک باتوجه به اینکه قبلش رفلاکس نداشته و بعد ازشیر خوردن یا غذا خوردن بالا نمیاره رفلاکس داره؟
علت بد خوابیدنش در شبها چیه؟
مادر
۰۰:۳۶ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
رفلاکس پنهان داره که باعث میشه شبها اسید معدش بیاد بالا و گاها تو بینیش هم بزنه و بینی رو کیپ کنه. عمونا دلیلش آلرژیه. یک داروی آلرژی مصرف کنید اگه بهتر تشد دارو معده بدید یا هر دو. در هر حال با مرور خودش بهتر میشه و اگه بچه خیلی ادیت نمیشه میتونید تحمل کنید. خواب روز چون کوتاهه و شدت رفلاکس خیلی زیاد نیست تو خواب روز خودش رو نشون نمیده.
مریم
۰۵:۳۱ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
پسر دو ونیم ساله ای دارم که قبلا مشکل رفلاکس داشت آب دهانش زیاد وانگشتان دستش را در دهان خود میکرد واشتهای زیادی به غذا نداشت به دکتر مراجعه کردم براش امپرازول نوشت مشکلش حل شد ولی بعد از گذشت شش ماه دوباره مشکلاتش برگشت چه کارکنم
ناشناس
۱۷:۲۳ ۰۵ دی ۱۳۹۸
سلام بچه ای ۴ ماهه دارم ک شیرخشک ام آر استفاده میکنه اما امروز ک بالا آورد خلط بنش رنگی داشت علت چیه؟؟
sepanta1398
۰۹:۱۹ ۱۷ تير ۱۳۹۹
اگه داروی رفلاکس مصرف میکنه قرص نکسیوم احتمالا بخاطر اونه چون پسر منم دوبار شیری که بالا آورد بنفش رنگ بود یبار که قرصشو داخل آب حل کرده بودم ولی فراموش کردم بهش بدم فرداش دیدم که داخل ظرف دونه دونه های بنفش شده بود
سانیا سالاری
۰۱:۵۶ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
سلام
دخترم سه و ماه نیمه هست تازه رفلاکس گرفته یعنی علایم رفلاکس پنهان رو داره کیپی بینی مشکل در بلع بلع اصلا نمیتونه بخوابه و همش غلت میخوره و دست به بینیش میبره و نفسش میگیره و بیدار میشع بالا نمياره ولی حالت خفگی بهش دست میده خلط داره بردمش دکتر ميگه رفلاکس داره برام امپرازول هر 12 ساعت 2/5سی سی و پریمیدیون هر 12 ساعت 1/5سی سی تجویز کردن ولی الان ک اومدم و عوارض رو دیدم میترسم ک بهش بدم و اینکه خیلیم حالش بده و میخام ک بدم ک زود خوب بشع آیا دخترم خوب میشع یا ادامه داره و ممکنه طولانی مدت باهاش باشه؟؟؟؟
قبلا نداشته و الان گرفته چند شب پیش انکار ک مرده باشه و خدا یبار ديگه بهم پسش داد
خواهش میکنم راهنمایی کنین
ابراهیم
۱۰:۳۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۸
دختر دوسال و نیم دارم نوزادی ریفلاکس داشت ولی بهتر سد شش ماهه صداش میگیره دکتر بردم داروی آلرژی دادم جواب نداده ‌امپرازول یک ماه مصرف کرد جواب نداد مشکل از چیه ریفلاکسه؟تو نوزادی هم با نکسیوم و باکلوفن بهتر شد ولی الان علامت دیگه ای از ریفلاکس نداره
سارا
۱۴:۰۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
سلام
دخترم 12 سال دارد و معمولا بعد از خوردن غذای چرب و فست فود حالت رفلاکس و ترش کردگی دارد. برای رفع این مشکل آیا مجاز به مصرف قرص رانیتیدین می باشد؟آیا برای سن 12 سال از همان قرص رانیتیدین بزرگسال می شود استفاده کرد؟
مادر
۰۰:۵۰ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
بله میتونید قرص رانیتدین ۱۵۰ بدید. ولی ترحیحا اصلا فست فود ندید. آلومینیوم ام جی رو هم میتونید امتحان کنید کم عارضه تر هم هست
علی
۰۴:۰۱ ۲۷ مهر ۱۳۹۸
سلام
پسری دارم ۲۰ ماهه که کلا از غذا خوردن بدش میاد
از بدو تولد رفلاکس داشته ولی الان علائمش دیده نمیشه دیگه. مثلا استفراغ نمیکنه دیگه.
بعضی اوقات دهانش بو میده ولی اصلا هیچی تو دهن نمیکنه و کلا اگه ۳ روز هم غذا نخوره درخواست غذا نمیکنه. همیشه به سختی بهش غذا میدیم
تقریبا همیشه به زور
به نظرتون هنوز مشکل رفلاکسه یا اینکه بدغذا بودن علت اصلیه
anis
۲۰:۱۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
سلام دختر 2ماهه دارم هز چی تو بیداری بهس شیر میدم نمیخوره فقطنیم ساعت که خوابید ییدا. میشه وتوی خداب شیر میخورهتو بیداری نمیخوره شب میخوابه تا صبح اصلابیدار نمیشه نمیدونم مشگلش چی هست دکتر بردم معاینه کردهیچمشگلی نداشت یگی از دکترا گفت احتمالااسید معده داشته باشه بهش رانیتیدین داد اما دلم نمیاد بهش بدم
عسل
۰۰:۳۵ ۲۸ تير ۱۳۹۸
دخترم ازبدوتولدریفلاکس داشت رانتیدین پتوپرازول مصرف میکردبخاطردلدردش وکارنکردن شکمش بردمش یه دکتر متخصص دیگه گفت این داروهابراش خطرناکه فقط یه قطره دایمتیکون نوشت گفت فقط اینوبخوره الان از وقتی داروهاشوقطع کردم دیگه استفراغ نمی کنه دردم نداره من رژیم سختی بره ریفلاکس گرفتم حتی از خوردن گوجه خیارم محرومم میخواستم ببینم میتونم رژیممو کمکم ترک کنم
امیرگهدی
۲۳:۳۶ ۱۴ تير ۱۳۹۸
من الان ده سالم الان دو ماه که رفلاکس ازوفاژیت دارم دکتر او به من ۱ ماه پنتوپرازول داد ولی من خوب نشدم وبعد وز پنتوپرازول ۲ماه قرص اسموپرازول خوردم ولی خوب نشدم الان باید چه دارویی بخورم؟
امیر
۱۶:۱۷ ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
با سلام بچه م از دوسالگی رفلاکس معده گرفت و تا الان که سه سالو نیمشه دارو مصرف میکنه به محض اینکه قطع کرد داروهاشو شروع میشه دل درداش داروهاش نکسیوم رانیتیدین و دومپریدون البته دومپریدون را هر سه ماه که میخوره یک ماه قطع میکنم دوباره شروع میکنم.چرا خوب نمیشه؟ آندوسکوپیش آلرژی نشون نداده ولی رژیم رفلاکس داره مثل گوجه و شکلات و تنقلات و خیلی چیزای دیگه بهش نمیدم .آیا رفلاکس غیر قابل درمانه؟
شادی
۱۹:۲۶ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
دخترم از بدو تولد ریفلاکس داره وتحت درمان وداروهایی مثل نکسیوم امپرازول مرازول رانتدین مصرف میکنه ولی خوب نشده وسرفه حالت تنگی نفس با قرمزی صورت داره همش میگن خوب میشه دیگه رفته تو 8ماهه هیچ بهودی بیدا نکرده فقط کم شده بالا اوردنش لطفاً راهنمایی کنید
مادر
۰۰:۴۳ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
اصولا تا دو سال خوب میشه. بعضی تا ۱ سال. ولی نمونه هایی هم هست مثل ما که ۶ ساله و هنوز با دوز بالا دارو میتونن بخوابن.
وحید بیوک
۰۸:۰۱ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
دختری تقریبا 3 ساله دارم که با نظر دکتر ها به ریفلاکس معده دچار شده ... استفراغ ,عرق زیاد, بالا بودن دمای بدن, تشنگیه, زیاد قلت خوردن حین خواب و اکثر نشانه های ریفلاکس رو داره

دکترها گفتن شیر و مواد لبنی بهش ندیم
اما گوشت گاو و گوسفند مورد نداره...میخواستم بدونم چه پرهیز غذایی دخترم چی باید باشه بصورت کلی بگین...
لیلا
۰۰:۴۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۸
سلام دخترم۶ساله, وقتی نوزاد بود دکترش گفت رفلاکس داره و با پرهیز ودارو به مدت طولانی..البته استفراغ نمیکرد, ولی هروقت سرما میخورد سرفه های زیاد وخس خس داشت.الان دو ماهه مدام حالت سرما خوردگی,داره که اوایل با خلط وسرفه زیاد بود. یک ماه اول پرهیز از لبنیات و داروی معده, خوب نشد وتا چندروز پیش هم انتی بیوتیک مصرف کرد.الان هنوز سرفه و حالت سرماخوردگی داره
ناشناس
۲۳:۰۲ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
سلام ممنون از پاسخ های خوبتون ی سوال داشتم لطفا جواب بدید دختر دو سال نیم دارم از روز اول رفلاکس شدید داشته مدتی دارو مصرف نمی کنه ۱۱ کیلو وزنشه همیشه توخواب پشت گردن شونهاش خیس عرقه علتش چیه زیر چشاشم قرمزه
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
هیچ مشکلی نیست بهش آنتی‌بیوتیک بدید زود خوب میشه فقط یه رفلاسک ساده است