سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افاضلی: رنکینگ فیفا تنها برای درآمدزایی اهمیت دارد

کارشناس فوتبال ایران گفت: از دست رفتن رتبه ایران در صدر جدول تیم‌های آسیایی رنکینگ فیفا بی ارزش است چرا که این رده بندی تنها برای درآمدزایی مهم است.

هومن افاضلی کارشناس فوتبال ایران در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره از دست رفتن رتبه اول آسیا برای تیم ملی ایران در رنکینگ فیفا بیان کرد: در حال حاضر این موضوع اهمیتی برای تیم ملی ندارد چراکه می‌توانیم با عملکردی خوب در جام جهانی به راحتی این جایگاه را از استرالیا پس بگیریم. بازگشت به رتبه نخست تیم‌های آسیایی رنکینگ فیفا بستگی به عملکرد ما در جام جهانی و برابر سه حریف قدرتمندمان در این رقابت‌ها دارد.

او ادامه داد: پرتغال، قهرمان یورو ۲۰۱۶ است. اسپانیا هم قهرمان ۲ دوره قبل جام جهانی و از قدرت‌های فوتبال جهان محسوب می‌شود. مراکش هم قدرتمندترین تیم فعلی قاره آفریقا است؛ بنابراین نمایش خوب مقابل این تیم‌ها و کسب نتیجه برابر آن‌ها جایگاه تیم ملی ایران را در رنکینگ فیفا متحول کند. رنکینگ فیفا بی ارزش است و کادرفنی و بازیکنان تیم ملی نباید ذهنشان را درگیر از دست دادن این رتبه کنند.

مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: رنکینگ فیفا یکی از راه‌های درآمدزایی تیم‌ها است و کشور‌هایی که در رتبه بالاتری قرار دارند می‌توانند با استفاده از جایگاه خود در بازی‌های تدارکاتی مبلغ بیشتری را از تیم‌های رده پایین‌تر طلب کنند. متاسفانه به جز دوران ریاست محسن صفایی فراهانی در فدراسیون فوتبال نتوانستیم از جایگاه خود در رنکینگ فیفا برای کسب درآمد استفاده مطلوبی ببریم.

بیشتر بخوانید:

افاضلی درمورد آخرین دیدار تدارکاتی تیم ملی برابر لیتوانی اظهار داشت: به صورت کلی کادرفنی تمام تیم‌های حاضر در جام جهانی آخرین بازی خود پیش از این رقابت‌ها را مقابل یک تیم ضعیف در نظر می‌گیرند تا ضمن مرور کار‌های تاکتیکی از لحاظ روانی هم بازیکنانشان را بالاتر بیاورند. در آخرین بازی تدارکاتی تیم‌ها به اوج آمادگی می‌رسند. کارلوس کی روش هم این طراحی را برای بازی‌های تدارکاتی تیم ملی انجام داده است و پس از فراهم کردن شرایط برگزاری ۲ بازی تدارکاتی سنگین مقابل ترکیه و یونان، لیتوانی را به عنوان آخرین حریف تدارکاتی تیمش انتخاب کرد که در این میان بازی با یونان لغو شد. طراحی بازی با لیتوانی کاری درست و اصولی است.

او خاطرنشان کرد: باید دید بازیکنان تیم ملی پس از پشت سر گذاشتن اردوی طولانی مدت ترکیه و انجام دادن تمرینات منسجم در این اردو در چه وضعیتی قرار دارند. اعتقاد دارم آن‌ها اکنون به خوبی آماده حضور در جام جهانی هستند و تنها امیدوارم در بازی با لیتوانی و همچنین تمریناتی که در هفته آتی برگزار می‌شود، بازیکنی آسیب نبیند.

سرمربی سابق تیم‌های نفت تهران و تیم ملی امید درمورد ارزیابی اش از نتایج تیم ملی در جام جهانی گفت: به دلیل اینکه از فضای تیم ملی دور هستم نمی‌توانم ارزیابی دقیقی از وضعیت تیم ملی داشته باشم، اما آنچه که برای من اهمیت دارد، موفقیت این تیم در جام جهانی است که منجر به خوشحالی مردم می‌شود. اگر لغو بازی با یونان را کنار بگذاریم، بهترین امکانات و تدارکات در ماه‌های اخیر در اختیار کی روش و شاگردانش بوده است و زمانی می‌توانیم تیممان را ارزیابی کنیم که شاهد بازی‌های آن در جام جهانی باشیم.

انتهای پیام/

اظهارات هومن افاضلی درباره وضعیت تیم ملی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۳۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
اونوقت که اول بود بی ارزش نبود..الان که اول نشد بی ارزش شد...