سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زندگی نامه شهيد غلامعلی سليمانپور

گوشه‌ای از زندگی نامه شهيد غلامعلی سليمانپور یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.
شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.
شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهيد غلامعلی سليمانپور یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید:
شهيد غلامعلی سليمانپور در سال 1335 هجري شمسي در روستاي قارنما، اطراف شهرستان نقده به دنیا آمد، خانواده ايشان مستضعف و از قشر كم درآمد بود و بدين جهت از رفتن به مدرسه براي يادگيري بازمانده و به شغل كارگري و بناي مشغول شد و از اين راه درآمد حلالي را كسب كرده و به تأمين احتياجات اوليه زندگي خويش مي پرداخت.
شهيد با پدر و مادر خويش بسيار صميمي و مهربان بود و از خصوصيات بارز اخلاقي ايشان صميميت و قلبي توأم با تقوي داشت و معتقد به نظام انقلاب و امام (ره) بود و قبل از انقلاب اسلامي با شركت در راهپيمائي ها و تظاهرات عليه رژيم منحوس پهلوي دين خويش را ادا كرد و پس از پيروزي پرشكوه انقلاب اسلامي كه ثمره هزاران هزار شهيد گلگون كفن ميهن اسلامي بود در 22 بهمن سال 57 به عضويت جوانمردان ژاندارمري درآمد و از ارزش هاي والاي انقلاب اسلامي و هدفهاي مقدس شهيدان مشغول پاسداري شده و با ضد انقلاب داخلي كه در آن موقع به فكر طمع ورزي به خاك ميهن اسلامي چشم دوخته بودند به مبارزه و ستيز برخاست و كمر همت را بست و همانند ساير دوستان و‌ آشنايانش با جان و دل خويش به دفاع برخاست. شهيد عزيز نسبت به انجام فرائض ديني و ترك محرمات بسيار كوشا و در برابر حق و حقيقت بسيار متواضع و فروتن بود و بالاخره در اثر تلاش و كوشش بسياري كه در حين خدمت مقدس جوانمردي در پاسگاه جلديان و دوآب از خود به يادگار گذاشت. و در راه همين هدف والا در تاريخ 59/2/25 در اثر انفجار مين ،كار گذاشته شده توسط ضد انقلاب به شهادت رسید.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهيد غلامعلی سليمانپور

 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
کریم سلمان پور
۲۳:۳۶ ۱۶ دی ۱۴۰۲
روحش شاد یادش گرامی باد