سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دور دنیا با نوآوران؛

دستگاه تصفیه آبی که خودش سفارش فیلتر جدید می‌دهد/ حمله صرع را به کمک سنسور‌های هوشمند پیش بینی کنید

اختراعات و تولید وسایل مبتنی بر فناوری سبب آسان شدن زندگی افراد و باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی‌ باشگاه خبرنگاران جوان؛  اختراعات و تولید وسایل مبتنی بر فناوری سبب آسان شدن زندگی افراد و باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری می‌شود. این اختراعات با هدف آسان کردن زندگی به وجود آمده است و به شهروندان کمک‌های بسیاری می‌کند که در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی از این اختراعات بپردازیم.

به کمک حسگر‌های هوشمند صرع را کنترل کنید

محققان موفق به ساخت دستگاهی شده‌اند که می‌تواند هرگونه حمله صرع را تشخیص دهد؛ اغلب بیمارانی که مبتلا به بیماری صرع هستند باید کنترل شوند، اما گاهی اوقات پیش می‌آید که حمله به آن‌ها دست می‌دهد، اما نمی‌توانند کمکی را دریافت کنند که این موضوع به کمک حس‌گر‌های جدید برطرف شده است در گذشته تنها راهی که می‌توانستیم به کمک آن صرع را تشخیص دهیم نوار مغز گرفتن بود، اما امروز این حسگر که شبیه به یک سمعک ساخته شده است می‌تواند هر گونه حمله صرعی را کنترل کند، این حسگر اطلاعات راجع به صرع را جمع آوری می‌کند و آن‌ها را به تلفن همراه فرد متصل می‌کند و در صورت احتمال هرگونه حمله جدید به کاربر خود هشدار می‌دهد.

پارچ هوشمندی که خود سفارش فیلتر جدید می‌دهد

همه ما برای تصفیه آب از پارچ‌های تصفیه استفاده می‌کنیم که این پارچ‌ها پس از گذشت مدت زمانی به دلیل انقضای فیلترشان از رده خارج می‌شوند، اما به تازگی یکی از شرکت‌های خارجی دستگاه تصفیه آبی را به شکل یک پارچ تولید کرده است که به روش‌های هوشمند آب را تصفیه می‌کند.

این پارچ هوشمند به شبکه وای فای متصل است و زمانی که عمر فیلتر به پایان رسیده باشد به صورت خودکار خود از طریق اینترنت فیلتر جدیدی را سفارش می‌دهد تا به درب خانه و یا محل کار برسد و صاحب پارچ از فیلتر جدید استفاده کند.

به گفته مخترع این دستگاه هدف از سفارش خودکار فیلتر توسط یک شی کمبود وقت و مشغله‌های کاری است که افراد دارند و به دلیل وجود همین مشغله‌ها سلامت خود را فراموش می‌کنند که البته امروز به کمک این پارچ هوشمند دیگر امکان به خطر افتادن سلامت افراد در زمینه تصفیه آب کمتر وجود دارد.

صندلی که شما ایستادده می‌توانید بر روی آن بنشینید

بسیاری از کارکنان در شرکت‌ها همواره به ساعت‌های بسیار زیادی را به حالت نشسته پشت میز‌های خود و بر روی صندلی می‌گذرانند که این موضوع سبب می‌شود تا آن‌ها به انواع مشکلات مفاصلی مبتلا شوند همچنین جراحان هم در اتاق عمل باید ساعت‌ها بایستند تا یک عمل جراحی را انجام دهند، اما به تازگی یکی از محققان صندلی خاصی را برای جراحان طراحی کرده است که به پزشکان کمک می‌کند تا به جای ایستادن در مدت زمان طولانی از این صندلی استفاده کنند.

این صندلی به گونه‌ای طراحی شده است که فرد در حالت ایستاده هم می‌تواند بر روی آن بنشیند تا خستگی خود را برطرف کند.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.