سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحلیل یک سایت آمریکایی؛

فوتبال ایران، جهان را شگفت زده می‌کند

یک سایت آمریکایی با انتشار گزارشی ضمن تمجید از تیم ملی فوتبال کشورمان نوشت،ایران تیمی دارد که می تواند جهان را شوکه کند.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در فاصله یک هفته ماننده به مهمترین رویداد فوتبالی جهان، سایت «دد اسپین»  (deadspin ) با انتشار گزارشی ضمن مقایسه تیم فعلی کشورمان با تیم حاضر در جام جهانی 2014،اینطور نتیجه گیری کرد که تیمی که امسال راهی روسیه شده به مراتب قوی تر از تیم 4 سال قبل است و می تواند جهان را شگفت زده کند.


نویسنده این گزارش در مقدمه با اشاره به بازی خوب تیم ملی ایران برابر آرژانتین در جام جهانی 2014 که با گل دیر هنگام لیونل مسی با نتیجه 1-0 به سود آلبی سلسته به پایان رسید،نوشت:ایران در بازی دوم خود در جام جهانی 2014، در برابر آرژانتین لیونل مسی بازی تقریبا بی نقصی ارائه کردند. آنها 70 درصد از مالکیت توپ و میدان را به حریف واگذار کردند، اما دفاع آنها مانع حملات آرژانتینی های مغرور شد احتمالا از یک ضربه پنالتی در دقیقه 55 محروم شدند که می توانست آنها را با نتیجه 1-0 پیش بیندازد و به آنها اعتماد به نفس کافی برای حفظ دقایق باقی مانده را بدهد.
حتی تساوی بدون گل نتیجه خوبی در برابر نایب قهرمان آینده بود. اما مسی 90 دقیقه ناامیدی و استیصال را با شوتی بی نقص که قلب ایرانی ها را شکست ،پشت سر گذاشت.
نویسنده با اشاره به برخی اتفاقات تلخ جام جهانی 2014، از جمله شکست 7-1 برزیل برابر آلمان و یا شکست آرژانتین در فینال نوشت، اما برای من شکست ایران برابر آرژانتین در مسابقه ای که می توانست با نتیجه مساوی و حتی برد ایران تمام شود،به اندازه هر اتفاق تلخ دیگری در برزیل خرد کننده بود.
در ادامه این گزارش آمده است: تیمی که به روسیه آمده شانس بیشتری برای رقم زدن یک شگفتی تاریخی را دارد. تیم کارلوس کی روش در 18 بازی مسابقات انتخابی جام جهانی فقط پنج گل دریافت کرده و هرگز شکست نخورده است – عملکردی که بسیار چشمگیر و قابل توجه است؛ زیرا مسابقات انتخابی آسیا بازی های سختی است که مستلزم سفرهای طولانی است و هر گونه اشتباه در مراحل اول با تنبیه حریفان مواجه می شود.
ایران هیچ اشتباهی نداشته و باید این کار را ادامه دهند تا از گروه B صعود غیرمحتملی داشته باشد. اسپانیا و پرتغال حریفان قدرتمندی هستند و حتی مراکش هم شجاع و بی باک به نظر میرسد، بنابراین هیچ چیز برای ایرانیان آسان نخواهد بود.


خوشبختانه ایران طبق برنامه در ابتدا مراکش را پیش رو دارد. اگر آنها در این مسابقه پیروز شوند، با اطمینان به سوی دو بازی خطرناک گروه حرکت خواهند کرد. تساوی مقابل هر یک از حریفان بزرگ می تواند آنها را به مرحله حذفی بفرستد، اگر چه هدف ایران در روسیه باید ثبت شگفتی بزرگ باشد و قهرمان اروپا (پرتغال) و یا جام جهانی 2010 (اسپانیا) را شکست دهد.
آنها از بخت های صعود نیستند ، اما پایداری دفاعی آنها واقعی است و تیمی با بازیکنان جوان که می توانند بدرخشند و به لیگ های بزرگتر اروپایی بروند.
در میانه میدان، کاپیتان دومی قابل اعتماد به نام اشکان دژاگه حضور دارد، که مدتها در بوندسلیگای بوده و تیم را هدایت می کند. جلوتر از او تعدادی گلزن توانمند حضور دارند،از جمله رضا قوچان نژاد که تقریبا در نیمه دوم بازی و در دقیقه 60 به میدان می آید و تاثیر گذار است.
خط حمله بزرگترین تفاوت بین این تیم ایران و تیم 2014 است که در آن تورنمنت تنها یک گل به ثمر رساند ،آن هم در فاصله 10 دقیقه به پایان مسابقه برابر بوسنی در بازی آخر.
با این حال، گلزنی برابر اسپانیا یا پرتغال، به مراتب دشوار تر از گل زدن به سیرالئون یا سوریه است. این کار مطمئنا دشوار است، اما غیرممکن نیست.
انتهای پیام/


ایران می تواند جهان را شوکه کند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۱۳ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
همین حالاشم از رفتار برخی فوتبالیستها شگفت زده هستیم
محمد
۱۵:۴۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
کیروش تیم رو ساخت. هر تصمیمی بگیره بهش احترام میذارم چون بهترین تصمیم رو میگیره. یادمون نره تا قبل از کیروش آرزومون رفتن به جام جهانی بود
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
این هم سال بهش اعتماد کردیم الان هم باید به تصمیمش احترام بزاریم
سید
۲۰:۴۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
آدم نمیدونه تو فکر کیروش چی میگذره .اما بنظر خیلیها هنوز سید جلال خیلی کمک خط دفاعی ایران بود.
رضا
۱۴:۴۵ ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
ما میتوانیم البته اگر سید جلال بود عالی میشد....