سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان؛

تداوم وزش باد شدید در سیستان وبلوچستان تا اوایل هفته آینده

کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان از ادامه وزش بادشدید و گردوخاک در آسمان استان تا اوایل هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت:بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری هواشناسی وزش باد و گرد و خاک در شهر‌های شمالی استان تا روز یکشنبه هفته پیش رو ادامه خواهد داشت به طوری که امروز شدت وزش باد قدری کمتر بوده، اما از فردا شدت وزش باد و گردوخاک افزایش خواهد یافت.

ملاشاهای افزود:دلگان و ایرانشهر در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب با حداکثر دمای ۵۰.۵ و ۴۹.۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهر‌های کشور بوده‌اند.

وی ادامه داد: بنابراین روز‌های پنجشنبه، جمعه و شنبه در شهر‌های شمالی وزش باد شدید و گرد و خاک و در برخی نقاط همراه با طوفان و گرد و خاک، کاهش شدید دید و اختلال در مسیر‌های مواصلاتی خواهیم داشت.

ملاشاهی افزود: در پی این شرایط جوی نامطلوب به افراد آسیب‌پذیر به ویژه بیماران، کودکان و افراد سالمند توصیه می‌شود در هنگام وزش طوفان از تردد در فضای باز خودداری کنند و در صورت ضرورت حتماً از ماسک استفاده نمایند.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از پنجشنبه تا شنبه در زاهدان، نواحی مرکزی، مرز شرقی و نوار غربی استان نیز علاوه بر افزایش غلظت غبار شدت وزش باد و گرد و خاک قابل ملاحظه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه آب‌های دریای عمان به ویژه در نواحی شرقی در ساعات آینده مواج است، افزود: از نظر دمایی با تقویت سامانه پرارتفاع جنب حاره‌ای تا صبح روز پنجشنبه به ویژه در نیمه شمالی استان افزایش محسوس دما خواهیم داشت و در نیمه جنوبی نیز تداوم هوای بسیار گرم انتظار می‌رود و همچنین نواحی جنوبی‌تر و سواحل تا روز شنبه افزایش محسوس دما خواهند داشت.

انتهای پیام/ع

گردوخاک شدید در سیستان وبلوچستان 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.