سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخشش در مرحله اول المپیاد بین المللی سواد رسانه‌ای

دانش آموزان چهارمحال و بختیاری سه رتبه انفرادی و رتبه اول تیمی را در مرحله اول المپیاد بین المللی سواد رسانه‌ای کسب کردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ بهروز امیدی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: دانش آموزان دوره دوم متوسطه این استان، رتبه‌های ششم، هشتم و نوزدهم انفرادی و رتبه اول تیمی در مرحله اول المپیاد بین المللی سواد رسانه‌ای در سطح کشور را از آن خود کردند.

وی، هدف این المپیاد را سنجش دانش و مهارت تحلیل و تفکر دانش آموزان در مواجهه با رسانه‎ها بیان و اضافه کرد: این المپیاد در دو مرحله داخلی و یک مرحله بین المللی برگزار می‌شود.

امیدی افزود: شرکت کنندگان در این المپیاد باید بتوانند خود را از یک مخاطب منفعل در مواجهه با رسانه‌ها به یک تولیدکننده خلاق ارتقا دهند.

وی ادامه داد: سؤالات مرحله اول این المپیاد متناسب با سرفصل‌های کتاب تفکر و سواد رسانه‌ای مانند بازنمایی، کلیشه سازی، فنون اقناع، آینده رسانه‎ها، سوالات پنج گانه سواد رسانه‎ای، مخاطب شناسی، نادیده‌های رسانه‌ها، و رسانه و سبک زندگی طراحی شده بود.

امیدی اضافه کرد: مرحله دوم این المپیاد در قالب یک اردوی آموزشی و تفریحی به مدت یک هفته از ۲۵ تیر تا اول مرداد ۹۷ برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این مرحله حدود ۳۰ نفر به عنوان برگزیده در رده‌های الف، ب و ج معرفی می‌شوند.

امیدی اضافه کرد: همچنین مرحله سوم المپیاد بین المللی سواد رسانه‌ای به صورت یک اردوی چند روزه خارج از کشور در آبان ماه امسال برگزار می‌گردد.

انتهای پیام/خ

کسب چهار رتبه برتر در مرحله اول المپیاد بین المللی سواد رسانه‌ای

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.