سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نصر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

پایدار نبودن جشنواره های ایرانی،مهمترین معضل است

برگزیده جشنواره پایان یک داعش گفت: معضل جشنواره های ایرانی پایدار نبودن آن است این در حالی است که بسیاری از کشورهای خارجی با امکانات کمتر،جشنواره های ادامه دار برگزار می کنند.

حمید نصر طراح گرافیک و برگزیده جشنواره پایان یک داعش در بخش پوستر در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛درباره فعالیت های هنری خود گفت: حدود 5 سال است که به صورت حرفه ای در جشنواره و نمایشگاه های هنری شرکت می کنم و دغدغه ای که نسبت به مسائل روز دارم را به نمایش می گذارم.

برگزیده بخش پوستر درخصوص جشنواره پایان یک داعش گفت: شاید 7 سال پیش که داعش تشکیل شد کسی نمی دانست این گروه تا چه حد می تواند خطرناک باشد اما در حال حاضر حتی کشورهای غربی مانند آمریکا و انگلیس هم متوجه شده اند که این گروه تروریستی چه آفت بزرگی برای جامعه انسانی است.

وی افزود: شاهد هستیم که نیروهای تروریستی در این کشورها عملیات تروریستی انجام می دهند و « پایان یک داعش» فرصتی را رقم زد تا هنرمندان سراسر جهان اعتراضات خود را به ظلم و ستیز در دنیا به منصه ظهور برسانند.

این هنرمند جوان در پاسخ به اینکه آیا هنر ابزار مناسبی برای القای پیام است یا خیر، بیان کرد: قطعا تاثیرگذار است چرا که اگر می خواستیم 100 صفحه درباره داعش مطلب بنویسیم یا سخنرانی کنیم، کسی به صحبت ها گوش نمی کرد و مطالب را نمی خواند. در حالی که یک تصویر به سرعت در فضاهای مجازی و رسانه ها منتشر می شود و ماندگاری پیام آن در ذهن مخاطب بیشتر است.

حمید نصر درباره مهمترین مشکلات موجود در جشنواره های هنری کشور گفت: پایدار نبودن مهمترین معضل جشنواره های ایرانی است. بسیاری از کشورهای خارجی نسبت به ایران امکانات کمتری دارند اما جشنواره ای که برگزار می کنند ادامه دار است و ممکن است سابقه آن فستیوال ها به یک قرن هم برسد. اگر مسئولان ما هم تلاش کنند که جشنواره های ایرانی پایدار شود به اعتبار جشنواره در مجامع بین المللی کمک می کنند و هنرمندان خارجی برای حضور در این جشنواره ها سر از پا نخواهند شناخت.

انتهای پیام/

انتقاد برگزیده جشنواره پایان یک داعش به جشنواره های ایرانی

برچسب ها: هنرهای تجسمی ، نقاشی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.