سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بزرگترین منطقه تفرجگاهی در پارک ملی دریایی عسلویه ساخته می‌شود

شهردار عسلویه با اشاره به ویژگی‌های پارک ملی دریایی این شهر گفت: عملیات ساخت بزرگترین منطقه تفرجگاهی در پارک ملی دریایی عسلویه با مشارکت مسئولان منطقه ویژه پارس‌جنوبی و حفاظت محیط زیست استان بوشهر به‌زودی آغاز می‌شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، اصغر پاکدل با اشاره به ویژگی‌های عسلویه در ابعاد گردشگری و تفریحی اظهار داشت: عسلویه در جنوب استان بوشهر از ظرفیت بالایی در عرصه‌های مختلف برخوردار است چراکه وجود تاسیسات پارس جنوبی و ساحل زیبا جایگاه مهمی برای این شهرستان رقم زده است.

شهردار عسلویه با بیان اینکه تمام زمین‌های این شهرستان مورد استفاده در بخش‌های مختلف قرار گرفته است گفت: هیچ زمینی برای ارائه خدمات سرانه عمومی مانند طرح‌های بهداشتی و درمانی، تفریحی و گردشگری، فرهنگی و مذهبی، ورزشی و تاسیساتی در شهر عسلویه وجود ندارد.

وی از اختصاص زمینی برای اجرای طرح تفرجگاهی در عسلویه خبرداد و بیان کرد: یک قطعه زمین به مساحت ۲۲ هکتار از جمله اراضی پارک ملی دریایی و طبق طرح جامع زیست محیطی در محدوده تفرجگاهی متمرکز پارک ملی، برای ایجاد پارک ساحلی تخصیص داده شد.

وی با قدردانی از همکاری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر و مسئولان منطقه ویژه پارس جنوبی تصریح کرد:با همکاری مسئولان منطقه ویژه پارس جنوبی و مجتمع‌های پتروشیمی عملیات ساخت بزرگترین منطقه تفرجگاهی در پارک ملی دریایی عسلویه به‌زودی آغاز می‌شود.

پاکدل با بیان اینکه زمین یاد شده دستخوش تغییرات مغایر زیست محیطی شده است گفت: طرح‌هایی مانند احیاء اکوسیستم، احداث زیستگاه مصنوعی مرجان‌ها، تکثیر و پرورش درختان حرا و جنگل‌های مانگرو و احداث باغ گیاه‌شناسی به منظور حفظ بقاء ۱۴۰ گونه گیاهان بومی و مخصوصاً گونه‌هایی که در معرض انقراض هستند در منطقه یاد شده مورد توجه قرار گرفته است.

شهردار عسلویه، احداث باغ پرندگان، زیستگاه مصنوعی لاک پشت‌ها، پرندگان دریایی و پرندگان مهاجر را از دیگر برنامه‌های تدوین شده در پارک ملی دریایی عسلویه دانست و گفت: احداث اکواریم گردشگری، تالار به‌منظور رفاه حال گردشگران، پلاژ و احداث سالن ماهی درمانی از دیگر برنامه‌ها برای ساخت بزرگترین منطقه تفرجگاهی در عسلویه است.

وی، با اشاره به ضرورت حفظ محیط زیست و سلامت مردم عسلویه بیان کرد: همه طرح‌های یاد شده از نظر معماری از طبیعت الهام گرفته‌اند و از نظر عمرانی هم دارای ساز‌های متحرک و چوبی بوده و این اقدام در راستای کاهش اثرات زیست محیطی و افزایش نشاط و شادابی در میان شهروندان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز با بیان اینکه پارک ملی دریایی نایبند عسلویه از ویژگی‌های منحصر به‌فردی برخوردار است افزود: پوشش گیاهی در پارک ملی دریایی نایبند بسیار متنوع و این منطقه رویشگاه، حرا در استان بوشهر است.

حسین دلشب کنار، کهور ایرانی، انجیر معابد، انار شیطان، استبرق، صبر زرد و انواع گیاهان شور پسند را از دیگر گیاهان منطقه نایبند دانست.

وی با بیان اینکه پارک ملی، دریایی نایبند در جنوب استان بوشهر قرار دارد خاطر‌نشان کرد: این پارک که در شورای عالی محیط زیست به عنوان نخستین پارک ملی دریایی کشور ثبت شده از مجموعه باارزش و کم‌نظیر گیاهی و جانوری تشکیل شده و از مهم‌ترین ویژگی‌های آن وجود سواحل متنوع ماسه‌ای، مرجانی و جنگلی است.

انتهای پیام/ م

ساخت بزرگترین منطقه تفرجگاهی در عسلویه به‌زودی آغاز می‌شود

برچسب ها: محیط زیست ، گاز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.