باب فرگوسن، دادستان کل ایالت واشنگتن، در بیانیهای خاطرنشان کرد قانون به نهادهایی که فضاهای تبلیغاتی برای پیامهای سیاسی را میفروشند، مانند دو غول فناوری گوگل و فیس بوک، مقرر میکند اطلاعات مربوط به کسانی را که این فضاها را خریداری میکنند، حفظ کنند و آنها باید این اطلاعات را در دسترس عموم قرار دهند.
به گفته دستگاه قضایی این ایالت که شهر اصلی آن سیاتل است، گوگل و فیس بوک از چند سال پیش به تعهدات خود عمل نکرده اند.
به گفته فرگوسن، نامزدهای انتخاباتی و گروههای سیاسی در ۱۰ سال اخیر حدود ۳/۴ میلیون دلار برای تبلیغ به فیس بوک و ۱/۵ میلیون دلار به گوگل پرداخت کرده اند.
فرگوسن تاکید کرد: «قانون برای همه اجرا میشود؛ خواه یک روزنامه شهری کوچک باشد یا یک شرکت بزرگ. مردم حق دارند بدانند چه کسانی برای تبلیغات سیاسی پول میپردازند».
انتهای پیام/