سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهپیمایی دانش آموزان یک دبیرستان در آمریکا در اعتراض به حمل سلاح گرم

دانش آموزان دبیرستان پارکلند آمریکا می‌خواهند در اواسط ماه ژوئن برای ترغیب جوانان آمریکایی به رای دادن علیه "انجمن ملی سلاح" به راهپیمایی سراسری در آمریکا اقدام کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دانش آموزان دبیرستان پارکلند آمریکا که یک دانش آموز سابق، در ماه فوریه با تیراندازی در آنجا ۱۷ دانش آموز را کشت، می‌خواهند در اواسط ماه ژوئن برای ترغیب جوانان آمریکایی به رای دادن علیه "انجمن ملی سلاح" به راهپیمایی سراسری در آمریکا اقدام کنند.

کامرون کاسکی، یکی از دانش آموزانی که از تیراندازی ۱۴ فوریه جان به سلامت برده است روز دوشنبه اعلام کرد: «هدف ما این است که با متقاعد کردن رای دهندگان انتخابات پارلمانی نوامبر برای رای دادن علیه نامزد‌هایی که لابی بزرگ سلاح از آن‌ها حمایت می‌کنند، اطمینان پیدا کنیم سیاست مداران حساب پس می‌دهند.»

دانش آموزان دبیرستان پارکلند اقدام برای درخواست برقراری مقررات سخت‌تر برای سلاح‌های گرم را آغاز کرده و در پایان ماه مارس بیش از یک میلیون نفر را برای راهپیمایی در اعتراض به حمل سلاح گرم به خیابان‌ها سرازیر کردند.

این راهپیمایی سراسری موسوم به "جاده‌ای به طرف تغییر" از ۱۵ ژوئن در شیکاگو آغاز خواهد شد و از ۲۰ ایالت آمریکا که در میان آن‌ها ایالت تگزاس نیز پیش بینی شده است، عبور خواهد کرد. تگزاس ایالتی محافظه کار است که مقامات آن از حق حمل سلاح دفاع می‌کنند. این راهپیمایی سراسری تا انتخابات ششم نوامبر ادامه خواهد یافت.

در هر مرحله سازمان دهندگان راهپیمایی می‌خواهند جوانان را متقاعد کنند در فهرست‌های انتخاباتی ثبت نام کنند و آن‌ها را درباره نامزد‌های محلی که اصلاح مقررات حمل سلاح گرم را خواستارند، ترغیب کرده یا با کسانی که از انجمن ملی سلاح آمریکا برای دفاع از قانون اساسی درباره حق داشتن سلاح، پول دریافت می‌کنند، مقابله کنند.

جوانی ۱۷ ساله که خودش نمی‌تواند در انتخابات رای دهد گفت: «بسیاری از سیاست مداران می‌خواهند جوانان رای ندهند، آن‌ها جامعه را به حاشیه می‌رانند تا آن‌ها را از صندوق‌های رای دور نگهدارند، زیرا می‌دانند اگر آن‌ها در انتخابات شرکت کنند، این سیاست مداران بازنده خواهند شد.»

انتهای پیام/

تظاهرات دانش آموزان در آمریکا

برچسب ها: آمریکا ، تظاهرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.