سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خشم سازمان ملل از شهادت امدادگر فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست

سازمان ملل متحد خشم و عصبانیت شدید خود را از اقدام نظامیان صهیونیست در به شهادت رساندن رزان النجار زن امدادگر فلسطینی در تظاهرات جمعه گذشته در نوار غزه اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آناتولی، سازمان ملل متحد خشم و عصبانیت شدید خود را از اقدام نظامیان صهیونیست در به شهادت رساندن رزان النجار زن امدادگر فلسطینی در تظاهرات جمعه گذشته در نوار غزه اعلام کرد.

استفان دوژاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه به خبرنگاران گفت، کارکنان این سازمان و آژانس‌های وابسته به آن از اقدام نظامیان اسرائیلی در به شهادت رساندن رزان النجار خشمگین هستند.

رزان النجار امدادگر ۲۱ ساله و داوطلب فلسطینی جمعه گذشته در تظاهرات بازگشت بزرگ در نوار غزه به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسید. رزان النجار که به صورت داوطلبانه به زخمی‌های فلسطینی کمک می‌کرد جمعه گذشته در حین انجام وظایف انسانی خود به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی جان باخت و سه نیروی امدادرسان دیگر زخمی شدند.

وی افزود، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه، سازمان جهانی بهداشت و کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل با صدور بیانیه مشترکی تاکید کردند تیراندازی نظامیان اسرائیلی به طرف یکی از نیرو‌های پزشکی و امداد رسان که فقط به زخمی‌ها کمک می‌کرد، باید به صورت ویژه محکوم شود، چون این کار با التزام اسرائیل برای تضمین رفاه و آرامش ساکنان نوار غزه مغایرت دارد.

در این بیانیه آمده است حمله به تیم‌های پزشکی و امداد رسانی در غزه نه فقط زندگی و امنیت کارکنان و بیماران را در معرض خطر قرار می‌دهد بلکه ظرفیت کلی سیستم بهداشتی و پزشکی در نوار غزه را تضعیف می‌کند. سازمان ملل در این بیانیه بر لزوم تقویت تلاش‌ها برای تضمین حمایت از کارکنان بهداشتی و بیمارستانی این سازمان در خط مقدم مناطق بحرانی تاکید واعلام کرد بر اساس قوانین بین المللی تعهدات و الزاماتی وجود دارد که باید رعایت شوند. از دو ماه پیش که تظاهرات مسالمت آمیز فلسطینی‌ها در نوارغزه تحت عنوان بازگشت بزرگ آغاز شده است، دست کم ۱۲۴ نفر به دست نظامیان اسرائیلی شهید و بیش از ۱۳ هزار تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/

واکنش سازمان ملل به شهادت امدادگر فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا مرگ بر اسراییل.