سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عکس‌های کمتر دیده شده از قیام خونین 15 خرداد

با فرا رسیدن پانزده خرداد خاطره غم انگیز و حماسه آفرین این روز تاریخی تجدید می‌شود به همین مناسبت تعدادی از عکس‌های قدیمی نهضت خونین 15 خرداد را برایتان جمع آوری کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پانزده خرداد  نقطه عطفی است در تاریخ کشور ما که از همان وقت، شروع به فعالیت سیاسی شد و روحانیون از همان وقت خودشان را مجهز کردند. در سحرگاه 15 خرداد سال 1342، دژخیمان رژیم ستمشاهی به خانه امام خمینی(ره) یورش بردند. آنان امام (ره) را که 3 روز پیش از آن، به مناسبت عاشورای حسینی در مدرسه فیضیه، در سخنان کوبنده‌ای، از جنایات شاه و اربابان آمریکایی و اسرائیلی او پرده برداشته بود، دستگیر و دور از چشم مردم، به زندانی در تهران منتقل کردند.

هنوز چند ساعتی از این حادثه نگذشته بود که خیابان‌های شهر قم، زیرپای مردان و زنان انقلابی که در اعتراض به رژیم شاه و حمایت از رهبرشان فریاد برآورده بودند به لرزه درآمد. این صحنه، در آن روز در تهران و چند شهر دیگر نیز به وجود آمد و بدین ترتیب، مردم ایران با این قیام گسترده، نشان دادند که خواستار برقراری حکومت اسلامی و پایان دادن به رژیم ستمشاهی هستند.

به مناسبت فرا رسیدن پانزده خرداد  تصاویری کمتر دیده شده از قیام خونین 15 خرداد ماه سال 42 را برایتان جمع آوری کرده ایم که می توانید در ادامه مشاهده نمایید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
علی
۰۰:۵۹ ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
سلام .بنده ۳۱ ساله هستم ،فارغ التحصیل فوق لیسانس ریاضی محض_آنالیز از تبریز می باشم،اما #بیکار و# مجرد می باشم .به هر اداره و کارخانجات مراجعه می کنم کسی پاسخگو نیست(#فقر و# گرسنگی در خونه ی ما داد میزنه دیگر زندگی برام سخت تر شده چه طور در همچین زندگی روزه بگیریم.خدایا به خودت قسم میدم حافظ و نگهبان زندگی ما باش....) .لطفا مسئولان چاره ای بیندیشند.باتشکر
زهرا یونسی
۱۷:۱۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
با تشکر از مطالب
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
انشالله نابودی دولت مردان امریکا
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
عجیبه